زنجبیل یکی از گیاهان دارویی بسیار پرطرفدار است که معمولا در هر خانه ای پیدا می شود و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل معمولا به صورت پودر در غذاها استفاده می شود و همچنین از خود زنجبیل نیز در برخی از غذاها استفاده می شود تا طعم و عطر فوق العاده ای را به غذا ببخشد. جالب است بدانید که زنجبیل از ریشه یک گیاه به دست می آید که در قاره آسیا رشد می کند و خواص فوق العاده این ماده باعث شده است که استفاده های بسیار زیادی هم به صورت دارویی و هم به صورت مواد غذایی داشته باشد. در این نوشته با خواص زنجبیل آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

 

خواص چوب و پودر زنجبیل

 

طریقه مصرف زنجبیل به چه صورتی است؟

زنجبیل به صورت های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به خاطر خاصیت های فوق العاده ای که دارد، معمولا روش های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد. مثلا زنجبیل را می توانید با ریختن در قوری چای به صورت دمنوش مصرف کنید و از آن لذت ببرید یا آن را در خورشت های خودتان بریزید و آنها را غنی از مواد معدنی موجود در زنجبیل کنید.

بیشتر بخوانید:  با خواص فلفل سیاه برای سلامتی بیشتر آشنا شوید

همچنین زنجبیل به صورت پودر، مایع و اسانس نیز مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.

 

طبع زنجبیل چیست؟

زنجبیل ماده ای است که طبعی گرم و خشک دارد و به همین خاطر معمولا با ماده های دیگری مصرف می شود که مکمل آن باشند. همچنین باید بدانید که این طبع گرم و خشک زنجبیل باعث می شود که رطوبت های اضافی بدن دفع شوند و از این طریق می تواند به تنظیم دمای بدن و تنظیم کارکرد کلی بدن کمک زیادی کند.

 

طبع زنجبیل برای افراد مختلف

 

خواص زنجبیل و فواید آن برای سلامتی چیست؟

زنجبیل به خاطر وجود ماده های مختلف در آن، فواید بسیار زیادی دارد و می تواند برای درمان مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه می خواهیم با هم چند مورد از مهمترین فواید زنجبیل را بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی از آنها، استفاده بهتر و مناسب تری از زنجبیل داشته باشید.

 

۱- خواص زنجبیل برای عفونت:

زنجبیل دارای عصاره متانول است که این ماده می تواند به عنوان یک میکروب کش قوی وارد بدن شده و از مشکلاتی مانند عفونت جلوگیری کند. البته برای این منظور خیلی بهتر است که از زنجبیل تازه و خشک نشده استفاده کنید اما اگر به این ماده دسترسی ندارید، استفاده از پودر زنجبیل یا زنجبیل خشک شده نیز می تواند تاثیر خوبی برای بهبود عفونت داشته باشد.

 

۲- خواص زنجبیل برای روده:

مشکلات روده ای معمولا بسیار اذیت کننده هستند و حتی گاهی اوقات مانع لذت بردن از غذاها می شوند. زنجبیل به خاطر مواد فوق العاده ای که در خود دارد، می تواند با کنترل اسید معده و بهبود هضم و دفع غذاها، به تنظیم کارکرد روده ها کمک کرده و آنها را پاکسازی کند. این موضوع مخصوصا برای افرادی که معمولا از مشکلات روده ای رنج می برند بسیار موثر است و می تواند مشکلات بدن آنها را تا حد زیادی برطرف کند.

بیشتر بخوانید:  با خواص فلفل سیاه برای سلامتی بیشتر آشنا شوید

 

۳- خواص زنجبیل برای لاغری:

زنجبیل خاصیت ضد درد دارد و می تواند تحمل بدن برای درد را افزایش دهد. همچنین مصرف این ماده می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. این موارد کمک می کنند که در هنگام تلاش برای لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن خودتان بتوانید چربی بیشتری را بسوزانید و همچنین خاصیت ضد درد زنجبیل باعث می شود که تحمل بیشتری برای انجام حرکات ورزشی داشته باشید و این موضوع به لاغری شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

۴- خاصیت ضد استرس:

زنجبیل حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها است که این مواد می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. وقتی شما دچار استرس می شوید، سیستم ایمنی بدن شما در حالت تدافعی قرار می گیرد و این موضوع باعث می شود که ضعیف شود. اما با مصرف زنجبیل می توانید در برابر هورمون های استرس زا مقاومت کنید و این موضوع به کاهش استرس کمک زیادی خواهد کرد.

 

۵- خوردن زنجبیل خام:

زنجبیل تازه و خشک نشده یک میکروب کش بسیار قوی است و می تواند از بدن در برابر ویروس های مختلف محافظت کند. به همین خاطر در زمان ابتلا به سرما خوردگی و ویروس های دیگر می توانید با مصرف زنجبیل تازه، سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کرده و ویروس را از بین ببرید.

 

۶- کاهش درد قاعدگی:

جالب است بدانید که زنجبیل به نوعی مانند داروی دیکلوفناک یا مفنامیک اسید که نوعی مسکن است عمل می کند. این موضوع باعث می شود که دردهای بدن مانند درد قاعدگی برطرف شوند و در این زمان درد کمتری را در بدن خودتان احساس کنید.

بیشتر بخوانید:  با خواص فلفل سیاه برای سلامتی بیشتر آشنا شوید

 

۷- ضد التهاب:

یکی دیگر از خواص فوق العاده زنجبیل این است که این ماده می تواند به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کند. این ماده با کنترل التهاب مانع انتشار آن می شود و به همین صورت می تواند التهاب را کاهش داده و آن را برطرف کند.

 

خرید زنجبیل تازه از فروشگاه با ما سالمین

 

زنجبیل را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید بهترین و باکیفیت ترین پودر زنجبیل را مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید، توصیه ما این است که حتما از فروشگاه مناسبی اقدام به خرید این محصول کنید تا از کیفیت و مزه آن رضایت بیشتری داشته باشید.

 

خرید زنجبیل تازه از فروشگاه با ما سالمین

زنجبیل هم بصورت پودر شده و هم بصورت ریشه خشک شده در فروشگاه ما موجود است.
زنجبیل موجود در فروشگاه با ما سالمین، کاملا سالم و تازه و با بسته بندی بهداشتی ارائه می شود و شما می توانید از آن برای درست کردن انواع دمنوش ها و خوراکی ها استفاده کنید تا طعم و مزه ای دلنشین به غذاهای خود بدهید و از خواص آن بهره مند شوید.

بعد از سفارش زنجبیل از با ما سالمین، بسته موردنظر برای ارسال آماده می شود و با استفاده از پست سفارشی، خیلی سریع به دست شما می رسد. اگر می خواهید از خواص زنجبیل بهره مند شوید، همین حالا برای این محصول از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *