فلفل سیاه یکی از گیاهان پرخاصیت و محبوب در هند است که دانه های این گیاه را خشک کرده و پودر می کنند و از آن به عنوان ادویه در غذاها استفاده می شود. فلفل سیاه طعمی تند و سوزنده دارد که می تواند برای درست کردن غذاهای تند بسیار مناسب باشد. خواص فلفل سیاه باعث شده است که این ادویه به یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ادویه ها تبدیل شود.

البته باید بدانید که فلفل انواع مختلفی دارد و به رنگ های مختلفی نیز موجود است که فلفل قرمز، سبز و نارنجی جزو آنها هستند اما فلفل سیاه یکی از محبوب ترین انواع آن است. همچنین باید بدانید که فلفل سیاه هم یک ادویه و هم یک گیاه دارویی پرطرفدار است و در طب سنتی استفاده های زیادی دارد که در این مطلب با هم این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 

خواص فلفل سیاه

 

فلفل سیاه از چه موادی تشکیل شده است؟

فلفل سیاه ادویه ای پر خاصیت است که از مواد معدنی و ویتامین های زیادی تشکیل شده و می تواند بدن را در این زمینه تامین کند. این ادویه شامل موادی مانند ویتامین کا، روغن پیپرین، آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین سی، کلسیم، آهن و پروتئین است.

بیشتر بخوانید:  با فواید و خواص زنجبیل بیشتر آشنا شوید

این ماده با وجود چنین موادی می تواند یکی از بهترین ادویه ها برای مصرف باشد و استفاده های زیادی نیز در غذاها دارد.

 

نحوه مصرف فلفل سیاه چگونه است؟

همانطور که گفتیم معمولا فلفل سیاه به صورت پودر شده در غذاها و خورشت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی اوقات به عنوان چاشنی در سر سفره هم از آن استفاده می شود تا بتواند طعم بهتری به غذا ببخشد.

همچنین از فلفل سیاه به عنوان دارو برای بیماری هایی مانند سرماخوردگی نیز استفاده می شود که این ماده می تواند یکی از بهترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

 

فواید فلفل سیاه برای سلامتی

 

خواص فلفل سیاه چیست؟

همانطور که صحبت کردیم، فلفل سیاه غنی از مواد موردنیاز بدن است و به همین خاطر خواص زیادی نیز دارد. در ادامه می خواهیم با هم چند مورد از مهمترین خواص فلفل سیاه برای بدن و بیماری های مختلف را بیان کنیم تا با این ماده فوق العاده بیشتر آشنا شوید و خواص آن را بدانید.

 

۱- بهبود سیستم گوارش:

فلفل سیاه می تواند با تحریک آنزیم های معده، کمک کند که هضم غذاها راحت تر انجام شود و همچنین باید بدانید که این ماده می تواند گاز معده را کاهش داده و برای از بین بردن نفخ بسیار مناسب است. نکته دیگر در مورد فلفل سیاه این است که این ماده توانایی از بین بردن مشکلاتی مانند یبوست و اسهال را نیز دارد و می تواند سیستم گوارش را تنظیم کند.

 

۲- خواص فلفل سیاه برای کبد:

خاصیت آنتی اکسیدانی فلفل سیاه، کمک می کند که کبد سم زدایی شود و چربی های اضافه ای که روی کبد چسبیده اند از آن جدا شده و دفع شوند. این موضوع باعث شده است که مصرف فلفل سیاه برای خیلی از افرادی که دارای مشکل کبد چرب هستند مناسب باشد و بتوانند با استفاده از این ماده فوق العاده کبد چرب خودشان را تا حد زیادی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:  با فواید و خواص زنجبیل بیشتر آشنا شوید

 

۳- فلفل سیاه برای سرماخوردگی:

همانطور که گفتیم فلفل سیاه دارای ویتامین سی و خواص آنتی اکسیدانی است و به همین خاطر یکی از بهترین درمان ها برای بیماری سرماخوردگی محسوب می شود. این ماده می تواند بدن را سم زدایی کرده و سیستم ایمنی بدن را تا حد خوبی تقویت می کند. هنگام سرماخوردگی می توانید فلفل سیاه را به غذاهای خودتان یا به سوپ و آش اضافه کنید تا این ماده خاصیت فوق العاده خودش را به شما نشان دهد.

 

۴- کنترل و کاهش فشار خون:

یکی از خواص فوق العاده ای که فلفل سیاه دارد، این است که این ماده می تواند با پیپرین موجود در خود، به کنترل و کاهش فشار خون کمک زیادی کند و باعث می شود که افراد دارای فشار خون بالا بتوانند به خوبی فشار خود را کنترل کنند. البته این نکته هم باید بدانید که اگر فشار خون شما پایین است، حتما باید با مشورت پزشک از این ماده استفاده کنید و زیاده روی در مصرف آن ممکن است برایتان خطرناک باشد.

 

۵- کمک به کاهش وزن:

تحقیقات انجام شده اثبات کرده است که فلفل سیاه می تواند با چربی های انباشته شده در بدن مبارزه کرده و آنها را نابود کند. همچنین این ماده می تواند سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهد و به همین خاطر توصیه می شود افرادی که رژیم دارند، از این ماده استفاده کنند تا بتوانند لاغری سریعتری را تجربه کنند.

 

۶- خواص فلفل سیاه برای دهان و دندان:

فلفل سیاه به خاطر خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی که دارد، می تواند از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان ها و ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری کند. همچنین این ماده التهاب لثه ها را کاهش داده و کمک می کند که دهانی سالم و بدون مشکل داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  با فواید و خواص زنجبیل بیشتر آشنا شوید

نکته جالب دیگر این است که ترکیب فلفل سیاه با نمک و استفاده از آن می تواند باعث کاهش درد در دندان ها شود که این موضوع اثبات کننده خاصیت ضد عفونی کنندگی فلفل سیاه است.

 

خرید فلفل سیاه از فروشگاه باماسالمین

 

فلفل سیاه را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید بهترین و باکیفیت ترین فلفل سیاه را مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید، توصیه ما این است که حتما از فروشگاه مناسبی اقدام به خرید این محصول کنید تا از کیفیت و مزه آن رضایت بیشتری داشته باشید.

 

خرید فلفل سیاه از فروشگاه با ما سالمین

در فروشگاه ما فلفل سیاه هم بصورت دانه فلفل و هم بصورت پودر شده موجود هست.  فلفل سیاه موجود در فروشگاه با ما سالمین، کاملا سالم و تازه است و می توانید از آن برای درست کردن انواع غذاها استفاده کنید تا طعم و مزه ای دلنشین به غذاهای خود بدهید و از خواص آن بهره مند شوید.

بعد از سفارش فلفل سیاه از با ما سالمین، بسته موردنظر برای ارسال آماده می شود و با استفاده از پست سفارشی، خیلی سریع به دست شما می رسد. اگر می خواهید از خواص فلفل سیاه بهره مند شوید، همین حالا برای این محصول از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

دانه فلفل سیاه با آسیاب سرخود
پودر فلفل سیاه پت
پودر فلفل سیاه سلفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *