شنبلیله خشک یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است که می تواند خواص بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد و جالب است بدانید که پزشکان بسیاری، مصرف منظم این گیاه را توصیه می کنند.

شنبلیله خشک برای خیلی از ما ناآشنا است و نمی دانیم که این گیاه دقیقا چیست و چه کاربردهایی دارد، اما در این مطلب می خواهیم شما را با شنبلیله و خواص شگفت انگیز آن آشنا کنیم تا بتوانید با مصرف این گیاه خودتان و خانواده تان را از نظر قدرت بدنی و سلامت تقویت کنید.

 

خواص شنبلیله

 

شنبلیله چیست؟

شنبلیله گیاهی است که ظاهری شبیه نخود دارد و به شکل نخود در زمین رشد می کند. این گیاه پس از کنده شدن از زمین، معمولا خشک می شود و می توانید آن را به روش های مختلفی در برنامه غذایی خودتان بگنجانید. جالب است بدانید که شنبلیله در حالت عادی طعمی مانند کرفس دارد و شاید طعم آن خیلی خوشایند نباشد؛ اما پس از خشک شدن هم عطر فوق العاده ای را پخش می کند و هم طعم آن بسیار خوشایند می شود.

شنبلیله خشک معمولا به صورت یک گیاه دارویی در غذاها و دمنوش ها مورد استفاده قرار می گیرد و البته عصاره شنبلیله هم در صابون ها و مواد شوینده استفاده می شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای این گیاه دارویی است.

 

شنبلیله خشک در چه غذاهایی استفاده می شود؟

شنبلیله به صورت پودر و تخم شنبلیله می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و روش های مختلفی برای مصرف این گیاه فوق العاده و بی نظیر وجود دارد. مثلا شما می توانید این گیاه را به صورت دمنوش شنبلیله خشک مصرف کنید که این دمنوش می تواند خواص بسیار بی نظیری برای بدن داشته باشد و به رفع بیماری های زیادی کمک خواهد کرد.

همچنین این گیاه به صورت پودر در غذاهایی مانند قورمه سبزی و انواع سوپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که شنبلیله تازه نیز به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود که خواص بسیار زیادی دارد و برای بدن نیز بسیار مفید است.

 

خواص شنبلیله خشک و استفاده از آن در غذاها

 

خواص شنبلیله خشک چیست؟

شنبلیله خشک می تواند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد که در ادامه با هم برخی از مهمترین خواص این گیاه دارویی را بررسی می کنیم و با آنها آشنا خواهیم شد. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید:

 

۱- افزایش شیر مادر:

شاید براتان عجیب باشد اما طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اثبات شده که مصرف شنبلیله خشک به صورت چای یا دمنوش یا به صورت کپسول، باعث افزایش شیر مادر می شود و این موضوع می تواند در کیفیت غذای کودک بسیار موثر باشد. همچنین ویتامین و منیزیم موجود در شنبلیله می تواند باعث شود که شیر مادر مغذی و با کیفیت شود و همین موضوع به تغذیه بهتر کودک کمک خواهد کرد.

 

۲- کاهش مشکلات قاعدگی:

مصرف منظم شنبلیله خشک باعث می شود که دردهای قاعدگی بسیار کمتر شده و قاعدگی تنظیم شود و چرخه قاعدگی منظم تر اتفاق بیفتد. همچنین این موضوع را باید بدانید که شنبلیله باعث از بین رفتن لکه بینی می شود و روند قاعدگی را بسیار راحت تر می کند.

 

۳- کاهش مشکلات قلبی:

شنبلیله خشک در کاهش سطح کلسترول خون بسیار موثر است و این موضوع باعث می شود که بیماری هایی قلبی مانند گرفتگی رگ ها، سکته قلبی و نارسایی های دیگری که بسیار خطرناک هستند، بسیار کمتر اتفاق بیفتند و تا حد زیادی از اتفاق افتادن آنها جلوگیری خواهد شد.

 

۴- کنترل دیابت:

شنبلیله خشک در کنترل کربوهیدرات خون که همان قند است بسیار موثر است و این موضوع کمک می کند که بتوانید دیابت خودتان را کنترل کنید. در طی تحقیقات انجام شده بر روی این ماده غذایی، ثابت شده است که مصرف منظم شنبلیله می تواند در کنترل و کاهش دیابت بسیار موثر باشد و باعث می شود که بتوانید تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرده و از بین ببرید.

 

۵- رفع مشکلات گوارشی:

شنبلیله یک منبع غنی از فیبر است که مصرف این ماده می تواند باعث شود مشکلات گوارشی و هضم غذا کاهش پیدا کنند. با مصرف منظم شنبلیله می توانید مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه را به راحتی درمان کنید و این ماده یک داروی طبیعی برای چنین مشکلی است.

 

۶- کاهش اشتها:

همانطور که در مورد قبلی نیز گفتیم، شنبلیله خشک دارای فیبر است که این ماده باعث می شود شما احساس سیری کاذب داشته باشید. این موضوع در مصرف غذای کمتر بسیار موثر است و به لاغری و تناسب اندام شما کمک می کند. به همین خاطر است که یکی از بهترین مواد برای کمک به لاغری شنبلیله است.

 

۷- درمان سوزش معده:

سوزش معده یکی از مشکلاتی است که واقعا دردناک و اذیت کننده است، به همین خاطر باید سریعا برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنید. مصرف شنبلیله خشک به صورت دمنوش می تواند تاثیر زیادی در این زمینه داشته باشد و کمک می کند که مشکل معده برطرف شود.

 

خرید شنبلیله خشک از فروشگاه

 

شنبلیله خشک را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید بهترین و باکیفیت ترین شنبلیله خشک را مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید، توصیه ما این است که حتما از فروشگاه مناسبی اقدام به خرید این محصول کنید تا از کیفیت و مزه آن رضایت بیشتری داشته باشید.

 

خرید شنبلیله خشک از فروشگاه با ما سالمین

اگر قصد خرید شنبلیله خشک را دارید و می خواهید این محصول را از فروشگاهی مطمئن خریداری کنید، همین حالا به فروشگاه با ما سالمین سر بزنید و بهترین و تازه ترین و خوش عطرترین شنبلیله خشک را از فروشگاه با ما سالمین تهیه کنید. شنبلیله خشک موجود در فروشگاه با ما سالمین، کاملا سالم و تمیز و تازه است و می توانید از آن برای درست کردن انواع آش ها و غذاها استفاده کنید تا طعم و مزه ای دلنشین به غذاهای خود بدهید و از خواص آن بهره مند شوید.

بعد از سفارش شنبلیله از با ما سالمین، بسته موردنظر برای ارسال آماده می شود و با استفاده از پست سفارشی، خیلی سریع به دست شما می رسد. اگر می خواهید از خواص شنبلیله خشک بهره مند شوید، همین حالا برای این محصول از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

One thought on “با خواص شنبلیله خشک و روش مصرف آن بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *