جنسینگ یکی از گیاهان دارویی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر هم به خاطر خاصیت افزایش قدرت جنسی خود معروف است. جنسینگ سیبری هم نوع دیگری از جنسینگ است که خواص دارویی زیادی دارد و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سالها قبل، کشور روسیه برای اینکه بتواند از خواص جنسینگ برای تقویت ورزشکاران خود استفاده کند، شروع به تحقیق روی این گیاه کرد و آن را توسعه داد و از آن زمان به بعد این گیاه به جنسینگ سیبری معروف شد.

باید بدانید که جنسینگ سیبری نسبت به گونه های آمریکایی آن قیمت کمتری دارد؛ اما خواص آن با دیگر گونه های جنسینگ برابر است و می تواند به خوبی تاثیرات دارویی بسیار زیادی در بدن داشته باشد که در این مطلب آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

خواص جنسینگ سیبری

 

نحوه استفاده از جنسینگ سیبری چیست؟

جنسینگ سیبری نیز مانند جنسینگ آمریکایی، معمولا به صورت دمنوش یا به صورت عصاره و کپسول مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با مصرف جنسینگ سیبری به صورت دمنوش یا کپسول، از خواص این گیاه فوق العاده پرخاصیت استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از جنسینگ سیبری

 

خواص جنسینگ سیبری چیست؟

جینسینگ سیبری دارای مواد معدنی ارزشمندی است که می توانند بدن را سرحال و پرنشاط کنند و از ایجاد مشکلات مختلف برای بدن جلوگیری می کنند. وجود موادی مانند آنتی اکسیدان ها، نیاسین، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در جینسینگ سیبری، باعث شده که این گیاه به یکی از بهترین ها در طب سنتی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:  آیا استفاده از جینسینگ برای کودکان مناسب است؟

در ادامه با هم برخی از مهمترین خاصیت های جنسینگ سیبری را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید:

 

۱- افزایش قدرت حافظه:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که مصرف جینسینگ سیبری، می تواند باعث تقویت حافظه در افراد مسن شود و از بیماری هایی مانند آلزایمر و از دست دادن حافظه جلوگیری می کند.

همچنین ترکیب جینسینگ سیبری با برخی دیگر از گیاهان دارویی، می تواند حافظه را در خانم هایی که به خاطر استرس زیاد دچار فراموشی می شوند، تقویت کند که این خاصیت بسیار فوق العاده است.

 

۲- کاهش کلسترول:

کلسترول بالا یکی از دلایل اصلی مشکلات قلبی و گرفتگی رگ های قلب است. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، خوب می دانند که کلسترول بالا چقدر می تواند روی کارکرد بدن و مخصوصا قلب تاثیر منفی بگذارد.

تحقیقات نشان داده است که جینسینگ سیبری می تواند در کاهش کلسترول و مشکلات خطرناک قلبی بسیار موثر باشد و در نتیجه بیماری های قلبی خطرناک که منجر به سکته و مرگ می شوند را کاهش دهد.

 

۳- تقویت سیستم ایمنی بدن:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، جینسینگ سیبری دارای آنتی اکسیدان زیادی است و می تواند تاثیر فوق العاده ای در فعال شدن سیستم ایمنی بدن داشته باشد. وجود آنتی اکسیدان کمک می کند که سیستم ایمنی بدن تقویت شده و فعال شود و همین موضوع باعث جلوگیری از بروز بیماری هایی مانند آنفولانزا و کرونا و… خواهد شد.

 

۴- کاهش پوکی استخوان:

پوکی استخوان یکی از مشکلاتی است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد و افراد مبتلا را شدیدا دچار مشکل کند. تحقیقات نشان داده است که جینسینگ سیبری منبعی غنی از کلسیم است و می تواند در کاهش پوکی استخوان بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید:  آشواگاندا درمان گیاهی یائسگی

افرادی که دارای پوکی استخوان هستند نیاز دارند تراکم استخوانی خودشان را افزایش دهند؛ به همین خاطر مصرف منظم جینسینگ سیبری می تواند سرعت پوکی استخوان را کاهش دهد و در درمان ضعف و پوکی استخوان موثر باشد.

 

۵- کاهش خستگی مفرط:

احساس خستگی مفرط می تواند به خاطر کارکرد نادرست برخی از اعضا و سیستم های بدن اتفاق بیفتد. در حالت خستگی زیاد و بی دلیل، معمولا افراد نمی توانند کارهای خاصی را انجام دهند و همیشه تمایل به استراحت دارند.

اگر از جمله افرادی هستید که خستگی مفرط دارید و نمی دانید که این مشکل به خاطر چیست، باید بگوییم جینسینگ سیبری در این زمینه به شما کمک می کند. جینسینگ نوعی نشاط آور نیز هست و مصرف آن به صورت دمنوش یا کپسول، کمک زیادی به کاهش خستگی و سرحال شدن شما خواهد کرد.

هر زمانی که احساس خستگی مفرط کردید، کافی است کمی جینسینگ سیبری را میل کنید تا مجددا سرحال شوید و بتوانید کارهایی که می خواهید را انجام دهید.

 

۶- درمان ذات الریه:

ذات الریه یا سینه پهلو بیماری است که در طی آن، ریه دچار مشکل شده و اکسیژن کمتری به فرد می رسد و این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در تنفس شخص مبتلا شود.

تحقیقاتی که توسط پزشکان انجام شده است، نشان داده که جینسینگ استوایی می تواند تاثیر شگفت انگیزی در درمان ذات الریه داشته باشد و افرادی که به صورت منظم آن را مصرف می کنند، بهبودی بسیار زیادی را تجربه کرده اند.

 

۷- تقویت قوای جسمی:

دیگر خاصیتی که جینسینگ سیبری دارد و به همین خاطر در بین ورزشکاران بسیار محبوب است، این است که این گیاه می تواند قوای جسمی را تقویت کند و باعث شود که ورزشکاران قدرت بیشتری برای انجام ورزش های سنگین داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  آشواگاندا و رژیم کتوژنیک

مصرف جینسینگ سیبری باعث می شود که بدن شما تقویت شود و در نتیجه این تقویت، احساس قدرت بیشتری خواهید کرد و راحت تر می توانید به انجام تمرینات سخت ورزشی بپردازید.

 

۸- تقویت قوای جنسی:

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، اصلا مهمترین و معروف ترین خاصیت جینسینگ سیبری تقویت قوای جنسی آن است. به همین خاطر خیلی از داروهایی که برای تقویت قوای جنسی تولید می شوند، معمولا جینسینگ را در خود دارند و این ماده آنها را موثرتر خواهد کرد.

 

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که جینسینگ سیبری را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن باشید. شما می توانید برای خرید جینسینگ اصل، از فروشگاه با ما سالمین اقدام به خرید این محصول کنید.

 

خرید جینسینگ از فروشگاه باماسالمین

 

خرید جینسینگ سیبری از فروشگاه با ما سالمین

اگر قصد خرید جینسینگ سیبری را دارید و می خواهید این محصول را از فروشگاهی مطمئن خریداری کنید، همین حالا به فروشگاه با ما سالمین سر بزنید و قرص و کپسول جینسینگ را از فروشگاه با ما سالمین تهیه کنید. محصولات موجود در فروشگاه با ما سالمین با استفاده از بهترین و مرغوب ترین انواع جینسینگ سیبری تولید می شود که کیفیت و خواص فوق العاده ای دارند.

بعد از سفارش محصولات جینسینگ از با ما سالمین، بسته موردنظر برای ارسال آماده می شود و با استفاده از پست سفارشی، خیلی سریع به دست شما می رسد. اگر می خواهید از خواص جینسینگ سیبری بهره مند شوید، همین حالا برای خرید این محصول از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *