با خواص فوق العاده ماکا بیشتر آشنا شوید!

ماکا (Maca) یا گیاه جینسینگ پرویی، ماده ای طبیعی است که خواص زیادی دارد و برای درست کردن انواع نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می شود. در طب سنتی، ماکا به عنوان محرک جنسی از گذشته شناخته شده است. در این مطلب می خواهیم شما را با خواص ماکا بیشتر آشنا کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا خواص ماکا را بدانید و طرز تهیه ماکا لاته را نیز یاد بگیرید.

 

ماکا چیست؟
ماکا چیست؟

 

ماکا چیست و از کجا آمده است؟

گیاه ماکا، از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که در ارتفاعات کشور پرو رشد می کند و به دلیل تاثیرش روی افزایش میل جنسی، به جینسینگ پرویی شهرت دارد.

ماکا برای افزایش انرژی بدن عالی است و به همین دلیل، پودر ماکا توسط افراد بالا رتبه و جنگاوران استفاده می شد. استفاده از ماکا برای تنظیم فعالیت غدد و هورمون ها، تقویت موها، افزایش میل جنسی و افزایش قدرت بدنی از گذشته تا به امروز رایج بوده است. دلیل اصلی محبوبیت ماکا این است که استفاده از گیاه ماکا، باعث افزایش قدرت باروری در مردان می شود.

در ماکا، مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آمینواسید وجود دارد و با خوردن آن، سطح هورمونهای بدن به تعادل می رسد. به دلیل خواص فوق العاده ماکا است که خوردن آن در ایران نیز پرطرفدار شده است. ایده جالب برای مصرف ماکا این است که آن را با قهوه ترکیب کنید و قهوه ماکا را مصرف کنید تا از فواید فوق العاده اش بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ دلیل برای خرید ریشه گیاه ماکا

 

نوشیدنی با ماکا
خواص ماکا

 

خواص پودر ماکا چیست؟

·        استفاده از پودر ماکا در نوشیدنی های سرد و گرم باعث تنظیم هورمونهای بدن می شود.

·        نوشیدن قهوه ماکا برای افزایش میل جنسی عالی است. حجم مایع منی، میزان تحرک اسپرم ها و تعداد اسپرم ها با مصرف ماکا بیشتر می شود.

·        اضافه کردن پودر ماکا به رژیم غذایی به بهبود خلق و خو کمک می کند.

·        مصرف ماکا علائم یائسگی را کاهش می دهد. همچنین برای رفع افسردگی در زنان عالی است.

·        ماکا باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

·        اگر از استرس و نگرانی خسته شده اید، باید بدانید که مصرف ماکا باعث بهبود خلق و خو و درمان استرس و اضطراب می شود.

·        تاثیر ماکا در افزایش انرژی روزانه بدن اثبات شده است و در نتیجه گزینه خوبی برای ورزشکاران و جوانان است.

·        ماکا باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به فرآیند عضله سازی نیز کمک می کند.

ماکا لاته
ماکا لاته

 

چگونه ماکا لاته درست کنیم؟

همانطور که گفتیم، با ماکا می توان انواع نوشیدنی ها را درست کرد. قهوه ماا یا ماکا لاته، یک نوشیدنی مقوی و خوشمزه است. برای درست کردن ماکا لاته، به مواد زیر نیاز دارید:

۱.      شیر ۱ لیوان (می توانید از شیر سویا، شیر نارگیل و شیر بادام هم استفاده کنید.)

۲.    پودر ماکا ۲ قاشق غذاخوری پر

۳.    پودر دارچین نصف قاشق غذاخوری

۴.     عصاره وانیل نصف قاشق غذاخوری

این مواد، اصلی ترین مواد موردنیاز برای درست کردن ماکا لاته هستند. علاوه بر اینها شما می توانید از عسل، نمک دریایی، پودر کاکائو و فلفل سیاه هم در نوشیدنی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چای ماچا چیست و چه خواصی دارد؟

برای درست کردن ماکا لاته، ابتدا پودر ماکا را به همراه پودر دارچین، پودر کاکائو، عصاره وانیل، فلفل سیاه و نمک دریایی در یک قهوه جوش بریزید. سپس نصف فنجان شیر را به آنها اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس مقدار باقیمانده شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند ثانیه، شعله را خاموش کنید. حالا ماکا لاته شما آماده است و می توانید آن را درون فنجان بریزید و به همراه شکر یا عسل میل کنید.

میزان مصرف ماکا به میزان فعالیت بدنی شما و انرژی مصرفی روزانه شما بستگی دارد. افراد ورزشکار و جوان می توانند مقدار بیشتری ماکا مصرف کنند.

این نوشیدنی را یک بار در روز می توانید میل کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد ماکا نیز عوارض خاص خودش را دارد.

عوارض مصرف بیش از حد پودر ماکا

خیلی ها فکر می کنند که مواد طبیعی را می توان بدون محدودیت مصرف کرد؛ اما تمام گیاهان دارویی و مواد طبیعی را باید به اندازه استفاده کرد تا عوارض آن به سلامتی انسان آسیب نرساند.

·        مصرف بیش از حد تیروئید باعث اختلال در عملکرد تیروئید می شود.

·        استفاده از پودر ماکا در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود!

·        با اینکه خوردن قهوه ماکا به آرامش و بهبود خلق و خو کمک می کند؛ اما مصرف زیاد ماکا باعث تپش قلب و احساس بی قراری می شود!

·        قهوه ماکا را بعد از خوردن میوه و سبزیجات مصرف نکنید؛ زیرا در فرآیند هضم اختلال ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه قهوه آشواگاندا

 

به همین دلیل است که برای مصرف ماکا باید حد اعتدال را رعایت کنید و در مصرف ماکا لاته و نوشیدنی های حاوی ماکا زیاده روی نکنید!

برای درست کردن نوشیدنی های حاوی ماکا و ماکا لاته ابتدا باید برای خرید پودر ماکا اقدام کنید. البته می توانید قهوه های آماده حاوی پودر ماکا را نیز خریداری کنید و فقط آنها را با شیر یا آب جوش ترکیب کنید تا قهوه شما خیلی سریع و راحت آماده شود.

نکته مهم این است که پودر ماکا باید اصل باشد و آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

خرید پودر ماکا از فروشگاه با ما سالمین

در فروشگاه با ما سالمین شما می توانید انواع مدلهای پودر ماکا را تهیه کنید و نوشیدنی های موردعلاقه خود را با آنها درست کنید.

در فروشگاه با ما سالمین شما می توانید پودر ماکا را با کیفیت عالی خریداری کنید و آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پس اگر می خواهید لذت نوشیدن نوشیدنی های خوشمزه مانند ماکا لاته را تجربه کنید، همین حالا برای خرید پودر ماکا از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

شما می توانید پودر جینسینگ ماکا و پودر جینسینگ ماکا سیاه را از فروشگاه با ما سالمین تهیه کنید و خیلی سریع و راحت آن را دریافت کنید. پس همین حالا خرید خود را انجام دهید و در منزل، نوشیدنی های خوشمزه با ماکا مانند ماکا لاته را درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *