ضعف غدد فوق کلیوی تاثیرهای سوء فراوانی بر بدن می‌گذارد، در مقابل درمان ضعف غدد آدرنالین، باعث بهبود عملکرد بدن می‌شود. وجود این غدد برای بدن، مانند وجود چرخ برای دوچرخه‌ها است. زمانی که دچار ضعف در غدد آدرنالین و فوق کلیوی خود می‌شویم، انگار بدن‌مان تبدیل به یک دوچرخه بدون چرخ شده است.

 ضعف این غدد نه تنها بر عملکردهای درونی بدن تاثیر می‌گذارد، بلکه باعث کاهش انرژی بدن از نظر جسمی و ذهنی می‌شود. یک فرد سالم معمولا انرژی فراوانی دارد و پیشرفت فعالیت‌های او در گروی انرژی او می‌باشد. تقریبا همه آدم‌ها دوست دارند، پرانرژی باشند و در طول روز به همه کارهای خود برسند.

داشتن انرژی کم معمولا بر توسعه روابط کاری، فعالیت‌های روزانه و میزان تحرکات ورزشی ما تاثیر می‌گذارد. ما برای انجام همه فعالیت‌های روزمره خود، حتی برای خوب زندگی کردن به انرژی نیاز داریم.

یکی از منابع مهم تامین انرژی بدن، غدد فوق کلیوی یا همان غدد آدرنالین است. بروز اختلال در عملکرد این غدد باعث می‌شود که کیفیت زندگی تحت تاثیر قرار بگیرد و افراد لذت کافی را از روزهای خود نبرند.

روش‌هایی موثر برای درمان ضعف غدد آدرنالین

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

بهترین راه برای بهبود خستگی‌های مداوم و بی‌دلیل، رسیدگی به وضعیت و درمان ضعف غدد آدرنالین است. با بهبود وضعیت عملکرد غدد فوق کلیوی، می‌توان از بروز استرس‌های مزمن جلوگیری کرد. طب سنتی و طبیعی، روش‌های ساده‌ای برای بهبود غدد فوق کلیوی دارد.

در ادامه این مقاله، قصد داریم درباره روشی طبیعی که برای بهبود وضعیت غدد آدرنالین و در نتیجه بهبود وضعیت ذهنی و جسمی صحبت کنیم.

تاثیر حیاتی یک گیاه آداپتوژن هندی به نام آشواگاندا بر غدد فوق کلیوی

هر تغییری که بخواهیم در شیوه زندگی و به خصوص رژیم غذایی خود ایجاد کنیم، در ابتدا سخت و دشوار است. به خصوص اگر اضافه کردن یک گیاه ناشناخته به برنامه غذایی‌مان باشد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ی کیک آشواگاندا

شاید، نام آشواگاندا به گوش شما هم خورده است. اگر تا کنون درباره این گیاه چیزی نشنیده‌اید، لازم است بدانید، که این گیاه نوعی جینسینگ هندی با خواص زیاد و فوق‌العاده است که سازگاری فراوانی با نیازهای بدن ما دارد.

آشواگاندا گیاهی است که خواص آداپتوژنیک دارد و در تامین نیازهای بدن فعال است. استفاده از این گیاه باعث بازیابی وضعیت طبیعی، تعادل و بهبود ایستایی بدن می‌شود.

گیاه هندی آشواگاندا خواصی دارد که به رفع عوارض ناشی از استرس کمک می‌کند. مثلا اگر فردی به دلیل بروز استرس، دچار گرگرفتگی، لرز، تروما، انقباض ماهیچه‌ای، بی‌خوابی، مسمومیت، فشار روانی و فشار احساسی شود، با مصرف آشواگاندا می‌تواند آن را برطرف کند.

 چرا ضعف غدد آدرنالین باعث کاهش انرژی می‌شود؟

پودر آشواگاندا

وقتی فردی دچار استرس مزمن باشد، غدد فوق کلیوی دیگر قادر به تولید هورمون ضد استرس به اندازه کافی نخواهند بود. کورتیزول و آدرنالین، هورمون‌های اولیه‌ای هستند که برای مقابله با استرس ترشح می‌شوند و ایجاد اختلال در آن‌ها باعث تحت تاثیر قرار گرفتن انرژی بدن می‌شود.

از وظایف مهم دیگر این دو هورمون که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود، کنترل قند خون، فشار خون و تولید انرژی از چربی‌ها و پروتئین‌ها می‌باشد. در واقع کورتیزول و آدرنالین، مسئولیت تامین انرژی لازم بدن را با استفاده از قند خون دارند.

زمانی که این هورمون‌ها کم شوند، گلوکز خون باعث کاهش انرژی می‌شود. همین کمبود انرژی در بدن نیز به کم طاقت شدن در برابر فشارهای کاری و در نتیجه رو به رو شدن با چالش‌های مختلف و حل نشدنی می‌انجامد. به این ترتیب بدن ما مانند یک جسد بی‌جان، خسته و کرخ و بی‌حال خواهد شد.

بازیابی انرژی با جادوی آشواگاندا

 آشواگاندا به عنوان یک گیاه آداپتوژن، می‌تواند یک جادوی واقعی برای رفع ضعف هورمون آدرنالین و برطرف کردن استرس به حساب آید. آشواگاندا مستقیما بر غدد فوق کلیوی تاثیر دارد و با افزایش کورتیزول، میزان متعادل برای قند خون را در بدن تثبیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  خواص قهوه جینسینگ چیست؟

تعادل قند خون در بدن باعث می‌شود، که کورتیزول به اندازه کارآمدتری به سوختن چربی‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. چربی‌ها نیز یکی از تامین کنندگان انرژی در بدن هستند. آشواگاندا با متعادل کردن عملکرد انسولین و هورمون‌های ذخیره کننده چربی، انرژی بیشتری در بدن تولید می‌کنند.

 آشواگاندا همچنین می‌تواند آدرنالین را تحریک کند. سیگنال‌های آدرنالین برای تقویت عروق خونی در تمام سطح بدن ارسال می‌شوند و در نتیجه فشار خون را افزایش می‌دهند. این عمل باعث جریان پیدا کردن خون بیشتر در عضلات می‌شود و اجازه می‌دهد که انتقال اکسیژن به سراسر بدن، سریع‌تر و کارآمدتر صورت گیرد.

اکسیژن باعث تولید انرژی در عضلات می‌شود. به این ترتیب فشار خون به کمک هومون آدرنال، باعث افزایش انرژی خواهد شد. بنابراین غدد فوق کلیوی ضعیف باعث بروز اختلال در فشار خون و در نتیجه بروز خستگی و کاهش انرژی می‌شوند.

 هنگامی که هورمون‌های ضد استرس ما به طور متعادل عمل می‌کنند، بدن ما شاهد پایداری، انرژی و تعادل بیشتر هستند. به این ترتیب ما می‌توانیم تعاملات متقابل بهتری برقرار کنیم، عملکرد بدنی بهتری داشته باشیم و از انرژی فراوان‌تری برای تحرک، ورزش کردن و انجام انواع مختلف سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه بهره ببریم. در نتیجه لذت بیشتری از زندگی خواهیم برد.

چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟

کاهش استرس با آشواگاندا

آداپتوژن‌ها باعث ایجاد قدرت و انعطاف‌پذیری ما در برابر استرس می‌شوند و قابلیت‌های عاطفی، فیزیکی ذهنی ما را افزایش می‌دهند. این جادو بر هورمون‌های ضد استرس در غدد فوق کلیوی تاثیر می‌گذارد. 

 با مصرف آشواگاندا، هورمون‌های ضد استرس کورتیزول و آدرنالین با هماهنگی بیشتری فعالیت می‌کنند و تنظیم می‌شوند. در نتیجه، فشار خون کاهش می‌یابد، قند خون متعادل می‌شود و عملکرد تیروئید بهبود می‌یابد. این عوامل دست به دست هم می‌دهند هورمون‌های ضد استرسی را تنظیم می‌کنند، که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ دلیل برای خرید ریشه گیاه ماکا

استفاده از آشواگاندا و بهره‌گیری از خواص آن‌ها، باعث به تعادل رسیدن ترشح هورمون‌های غدد آدرنال و در نتیجه باعث کاهش استرس، توانایی تمرکز بیشتر، بهبود حافظه و به خاطر آوردن خاطرات می‌شود.

آشواگاندا همچنین باعث افزایش آگاهی از طریق فعالیت‌های آنتی اکسیدانی و افزایش حافظه از طریق فعال‌تر کردن گیرنده‌های استیل کولین می‌شود. استیل کولین بخشی از مغز ما است، که مسئولیت به یاد آوردن خاطرات را با استفاده از انتقال پیام‌ها در اعصاب بر عهده دارد.

آشواگاندا به صورت ریشه، پودر، عصاره و قرص در بازار وجود دارد و با استفاده از پودر آن می‌توان شیرینی‌های مختلفی درست کرد. عصاره ریشه آشواگاندا بهترین مکمل برای کاهش استرس و اضطراب در بزرگسالان و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها به حساب می‌آید.

چگونه از آشواگاندا برای درمان ضعف غدد آدرنالین استفاده کنیم؟

 استفاده از آشواگاندا نیازمند اطلاعات و آگاهی کاملی است. کسانی که سابقه استفاده از این گیاه را ندارند، یا دچار بیماری‌ها و مشکلاتی مانند ضعف غدد آدرنالین هستند، باید پیش از اقدام برای مصرف این مکمل گیاهی، به سراغ پزشک متخصص بروند و برای پیشگیری از هر گونه عوارض احتمالی، با پزشک مشورت کنند.

از آشواگاندا می‌توان به صورت ریشه‌ای، پودری یا کپسولی استفاده کرد. فروشگاه اینترنتی باماسالمین، انواع مختلفی از آشواگاندای اصل و با کیفیت را برای خرید در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس از خرید آشواگاندا، اگر هدف شما درمان ضعف و بهبود عملکرد غدد فوق کلیوی‌تان است، باید به مقدار مشخصی از آن استفاده کنید. برای آنکه شاهد اثرات مفید آشواگاندا باشید، بهتر است از ۲ گرم ریشه یا پودر این گیاه، به صورت مکمل و روزانه سه بار، از آن بخورید.

البته ممکن است، براساس نظر متخصصان، دوز مناسب برای استفاده شما، متفاوت باشد اما به طور تخمینی، معمولا مصرف بیش از ۶ گرم در روز توصیه نمی‌شود.

البته، با استفاده از آشواگاندا در نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف می‌توانید، دوز مصرف مستقیم آن را در هر روز کاهش دهید. برای بهره‌گیری بهتر از این گیاه معجزه‌آسا، می‌توانید یک اسموتی ترکیبی شامل پروتئین، آشواگاندا و سایر موارد مورد علاقه خود تهیه و هر روز میل کنید.

منبع: chewsomegood

One thought on “درمان ضعف غدد آدرنالین با آشواگاندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *