نام سرطان یکی از ترسناک‌ترین نام‌هایی است، که افراد با آن مواجه می‌شوند. افرادی که به سرطان مبتلا می‌شوند و اطرافیان آن‌ها، معمولا به دنبال راه‌هایی برای درمان سرطان و بهبود بیماری هستند. امروزه برخی از رسانه‌ها و حتی خود مردم و بیماران باعث ترسناک‌تر شدن جلوه بیماری سرطان شده‌اند.

اینکه سرطان چیست و درمان آن از چه روش‌هایی امکان‌پذیر است، اهمیت کمتری نسبت به روحیه‌ افراد بیمار در مقابله با سرطان دارد. برای آنکه روند درمان این بیماری به بهترین شکل ممکن صورت گیرد، فرد مبتلا به سرطان باید روحیه‌ای قوی و محکم داشته باشد.

این بیماری به‌عنوان یکی از خاص‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های جهان در قرن حاضر نام گرفته است. البته لازم به ذکر است که سرطان یک بیماری خاص نیست، بلکه مجموعه‌ای از بیماری‌های مختلف است، که همگی یک وجه مشترک دارند و به همین علت تمامی این بیماری‌ها به عنوان زیر دسته سرطان جای می‌گیرند.

در ادامه این مقاله قصد داریم، درباره سرطان، نحوه درمان آن با مواد طبیعی و فرآورده‌های ارگانیک زنبور عسل و نقش عسل و ژل رویال بر درمان و پیشگیری از سرطان صحبت کنیم.

سرطان چیست؟

تاثیر محصولات زنبور عسل بر درمان سرطان

تجمع و رشد سلول‌های نو و کهنه در محلی از بدن، باعث ایجاد تومورها می‌شود. این تومورها می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشد. مهم‌ترین دلیل بروز سرطان، مسائل ژنتیکی است. در چنین شرایطی، مشکلاتی برای ژن‌ها به وجود می‌آید و کل بدن را درگیر خود می‌کند. درواقع ژن‌ها به‌ویژه ژن‌هایی که رشد و تقسیم سلول‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند، دستخوش اختلال قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز سرطان، وراثت ژنتیکی است. درواقع تغییرات ژنتیکی که منجر به سرطان می‌شوند به احتمال زیاد از پدر و مادر به فرزند می‌رسند. البته ممکن است، این مشکل در خود والدین وجود نداشته باشد، اما به‌صورت پنهان در ژن آن‌ها نهفته باشد.

به همین علت، گفته می‌شود که وقتی یکی از اقوام درجه یک یا درجه دو و سه دچار بیماری سرطان می‌شوند، تمامی افراد خانواده با زنگ خطر و هشداری مواجه می‌شوند. در واقع این افراد باید برای پیشگیری از سرطان هشیارتر باشند تا درگیر روند درمان سرطان نشوند.

درمان سرطان با مواد طبیعی و فرآورده‌های زنبور عسل

محصولات زنبور عسل

یکی از مهم‌ترین درمان‌های ثابت شده برای سرطان، درمان آن با استفاده از فرآورده‌های زنبورعسل است. فرآورده‌های این حشره شگفت‌انگیز، خواص و کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد. همه محصولاتی که زنبور عسل تولید می‌کند، در درمان سرطان و پیشگیری از ابتلا به آن موثر هستند.

استفاده از بره موم، ژل رویال و حتی عسل برای درمان سرطان در مجامع علمی دنیا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تا حدودی به اثبات‌های تجربی رسیده است. از نظر عملی نیز بسیاری از مصرف‌کنندگان این فرآورده‌ها به ویژه بره موم، پس از مصرف دوره‌ای طولانی مدت در حدود یک سال، شاهد بهبود و حتی درمان سرطان خود شده‌اند.

نقش عسل طبیعی در درمان سرطان

درمان سرطان با عسل طبیعی مدت‌ها است که موردتوجه افراد زیادی در جهان قرار گرفته است. عسل به علت خواص درونی بی‌نظیری که دارد می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. این ماده غذایی معجزه‌آسا همچنین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است و به همین علت در درمان سرطان نقش به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید:  چگونه عسل خالص را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

عسل‌های تک گل نیز ازجمله عسل‌هایی هستند که برخی از آن‌ها به صورت تخصصی بر روی سرطان‌های خاص کار می‌کنند. مثلا عسل آویشن از انواع عسل‌های تک گل است که تأثیر فراوانی بر روی درمان سرطان‌های دستگاه گوارش دارد.

البته تأثیرات عسل بر سرطان بیشتر از آنکه درمانی باشد، پیشگیرانه است. در واقع عسل پیش از آنکه در درمان سرطان تأثیرگذار باشد، از پیشرفت آن جلوگیری و سدی در برابر گسترش آن ایجاد می‌کند.

مصرف عسل برای پیشگیری از سرطان و همچنین بهبود انواع سرطان، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بهترین نحوه استفاده از عسل، درست کردن شربت عسل است.

شربت عسل، نه تنها برای سرطان، بلکه برای درمان انواع بیماری‌ها معجزه می‌کند. در این مورد باید دقت داشته باشید، برای آن که خواص عسل طبیعی از بین نرود، لازم است برای تهیه شربت عسل، از آب جوش استفاده نکنید و آن را با آب ولرم تهیه کنید.

برای درست کردن شربت عسل ارگانیک، ابتدا لازم است آب را بجوشانید و سپس آب جوش آمده برای مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود. در مرحله بعد،‌ برای حل کردن عسل طبیعی در آب ولرم اقدام کنید. برای آنکه عسل آسان‌تر در آب حل شود، تنها کافی است از چنگال استفاده کنید و عسل‌ها را در آب به هم بزنید.

البته به جز استفاده از شربت عسل، برای بهره‌گیری از خواص آن می‌توان به عنوان ماده‌ شیرین‌کننده در تمامی خوراکی‌ها از عسل طبیعی استفاده کرد. همچنین مصرف عسل در صبحانه به همراه نان نیز می‌تواند گزینه جایگزین خوبی باشد.

ژل رویال چیست و چه تاثیری بر درمان سرطان دارد؟

ژل رویال و تاثیر آن بر سلامت

ژل رویال یکی از فرآورده‌های زنبور عسل است که به آن شاه انگبین، شیره زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز گفته می‌شود. این ماده بسیار مغذی و نیروبخش بوده و در واقع به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیکی شناخته شده است.

از گذشته‌های دور و طب باستانی، ژل رویال را به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات می‌شناخته‌اند. امروزه نیز در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، استفاده طبی از غذای ملکه زنبور عسل بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی معتبر رایج است.

ژل رویال از دو جفت غده هیپوفارین موجود در دو طرف سر زنبوران کارگر جوان (۶-۱۲ روزه) ترشح می‌شود و با بزاق دهان آنها مخلو ط می‌شود. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ است و طعمی تند و زننده دارد. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار می‌گیرد و برای رشد آن‌ها ضروری است. اما زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می‌کند.

بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می‌کند، که به طور شبانه روزی، در زمان‌های تخم‌ریزی بیش از ۲۵۰۰ تخم بگذارد. وزن این مقدار تخم بسیار بیشتر از وزن خود ملکه است.

همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود ۵ تا ۶ سال عمر می‌کند. این در حالی است، که زنبورهای کارگر در فصول فعالیت خود، یعنی در بهار و تابستان حدودا کمتر از ۱۴ تا ۲۴ روز از فعالیت خود می‌میرند.

تاثیر ژل رویال بر درمان سرطان

بهبود سرطان با ژل رویال

ژل رویال خالص می تواند در درمان و بهبود سرطان تاثیرگذار باشد. هرچند تا مدت ها به نظر می رسید، که ژل رویال تنها برای درمان سرطان زنان و به خصوص سرطان دهانه رحم مفید است، اما تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که این ماده حیات‌‌بخش درمان سرطان‌های مختلفی موثر است و محدود به چند سرطان خاص نمی‌شود. البته تاثیر این ماده بر سرطان‌های زنان از مدت‌ها پیش مورد توجه بوده و از نظر تجربی نیز به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید:  فواید عسل برای پوست و مو

مصرف ژل رویال باید حتما تحت نظر متخصصان طب سنتی انجام شود. اصولا ژل رویال را در زیر زبان می گذارند، تا از این طریق جذب شده و تاثیر بیشتری داشته باشد.

عسل ژل رویال و یا پودر ژل رویال از بهترین گزینه‌هایی است، که با استفاده از آن‌ها می‌توان به سادگی، تاثیرات خارق‌العاده‌ای برای درمان سرطان به دست آورد. برای تهیه این مواد مغذی، باماسالمین پیشنهادات مطمئنی برای شما دارد. البته برای دستیابی به تاثیرات ژل رویال باید کمی صبور باشید و مداومت و نظم را در مصرف فراموش نکنیم.

خوشبختانه استفاده از ژل رویال و خواص درمانی آن، به قدری مورد توجه است، که برخی پزشکان منصف نیز به جای تجویز داروهای شیمیایی مضر، ژل رویال را تجویز می‌کنند. این موضوعی به خودی خود نشان‌دهنده اهمیت فراوان ژل رویال برای سلامتی است.

اخیرا دانشمندان در سراسر جهان، تحقیقات و مطالعاتی انجام داده‌اند، که تعداد زیادی از مزایای عظیم ژل رویال را برای سلامتی انسان، مشخص کرده‌ است. از مهم‌ترین کاربردهای ژل رویال برای سلامت انسان،‌ کمک به درمان سرطان است.

در یکی از تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ که در مجله علمی پلاس وان منتشر شد، اثرات مشابه استروژن‌ها در ژل رویال رویال به اثبات رسید. در این مطالعه، محققان دانشگاه آتن یونان بر روی سه نوع مختلف از اسیدهای چرب ژل رویال و اثرات آن‌ها بر روی گیرنده‌های استروژن مثبت و سلول‌های سرطانی رحم مطالعه گسترده‌ای انجام دادند.

براساس این تحقیق، دانشمندان دریافتند که ژل رویال تحت شرایط خاصی می‌تواند سلول‌های سرطانی رحم را مهار کند. این مطالعه اثرات شگفت انگیز ژل رویال را در درمان انواع سرطان ثابت کرد.

گروهی دیگر از دانشمندان دانشگاه گیفو ژاپن در سال ۲۰۰۹ به این نتیجه رسیدند، که ژل رویال با مهار و عدم خونرسانی به تومورهای سرطانی باعث توقف تدریجی فعالیت آن‌ها می‌شود. این آزمایش که بر روی بافت‌های کشت شده انجام گرفته بود، اثرات سرکوب‌گرانه‌ سلول‌ها را برای عدم تشکیل رگ‌های خونی در داخل تومورها نشان داد.

تغذیه با ژل رویال

در ژل رویال ماده‌ای به نام کافئیک اسید وجود دارد. این ماده به صورت مولکول‌های طبیعی در گیاهان نیز یافت می‌شود و دارای خواص ضد التهابی و سرکوب‌گرانه است. همچنین مانع متاستاز و پیشرفت سلول‌های سرطانی می‌شود. این ماده باعث شده که حجم وسیعی از فعالیت‌های سلول‌های سرطانی کاهش پیدا کند.

در مطالعه  دیگری که در سال ۲۰۱۱ در مجله علمی پزشکی آمریکای شمالی منتشر شد، اثرات ژل رویال بر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه موش خرمای زال را در معرض مقادیری از اشعه گاما قرار دادند.

ژل رویال از طریق گاواژ (تغذیه و وارد کردن مایعات غذایی از راه لوله به معده) به گروهی از موش‌ها خورانده شد. در گروهی از موش‌ها که با ژل رویال تغذیه شده بودند، غلظت مواد واکنش‌پذیر به طور جدی کاهش یافت.

علاوه بر این‌ها، غلظت نیتریک اکسید نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای داشت. بررسی‌های میکروسکوپیک عضلات قلب این گروه، نشان می‌داد که بهبود بیشتری حاصل شده است. ساختار مویرگ‌ها و وریدهای موش‌های این گروه نیز با بهبود بیشتری همراه بود.

بیشتر بخوانید:  ژل رویال چه خواص مهمی برای سلامتی انسان دارد؟

در نتیجه بهبود بیوشیمیایی، هماتولوژیک و بافت شناختی در گروهی از موش‌ها که با ژل رویال تغذیه شده بودند، نشان می‌داد که این ماده دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی می‌باشد.

در ادامه این مقاله، به بررسی مواردی می‌پردازیم، که ژل رویال باعث ایجاد آن‌ها و در نتیجه بهبودی سرطان می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرطان

سیستم ایمنی بدن مسئول حفاظت بدن در مقابل عوامل بیگانه است. هر آنچه که شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود انجام می­دهید، شانس شما را برای داشتن یک زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر افزایش می‌دهد. ژل رویال در واقع یک تعدیل کننده و تقویت کننده طبیعی برای سیستم ایمنی بدن می­باشد و از ابتلای انسان به سرطان جلوگیری می‌کند.

کنترل قند خون و درمان سرطان

میزان مصرف قند سلول‌های سرطانی بسیار سریع‌تر از سلول‌های سالم بدن است. یکی از اولین چیزهایی که بعد از تشخیص سرطان به مبتلایان پیشنهاد می­شود، حذف قند از رژیم غذایی به منظور مرگ سلول‌های سرطانی در اثر گرسنگی، می­باشد. ژل رویال با فعالیت شبه انسولینی خود باعث کنترل سطح قند سرم خون می­شود.

ژل رویال با منع خون‌رسانی به تومور، می‌تواند با سرطان مبارزه کند. براساس آزمایش‌های انجام شده توسط محققان ژاپنی و بررسی تاثیر انواع مختلف ژل رویال بر روی بافت وریدی بند ناف در محیط کشت بافت، ژل رویال مانع شکل‌گیری رگ‌های خونی می‌شود.

فعالیت ضد التهابی و بهبود سرطان

التهاب به عنوان یکی از دلایل ریشه‌ای بسیاری از سرطان­ها کشف شده است. ژل رویال از طریق سرکوب سیتوکین‌های التهابی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، همچنین موجب کنترل التهاب در طول درمان سرطان می­شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی و برطرف کردن مشکلات سرطانی

ژل رویال حاوی سطوح متمرکزی از چندین آنتی اکسیدان می­باشد. اکسیداسیون یک فرایند طبیعی است، که منجر به تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن می­شود. آسیب‌های حاصل از رادیکال‌های آزاد موضوع بسیاری از پژوهش‌ها در دو موضوع سرطان و مشکلات سیستم عصبی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ژل رویال که توسط زنبور عسل تولید شده است، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و کاهش اثرات اکسیداسیون ناشی از این ترکیبات کمک می­کند.

حفاظت از کبد و درمان و بهبود سرطان

کبد یکی از مهم‌ترین ارگان­های بدن است و به عنوان فیلتر در بدن عمل می­کند. در واقع کبد هر آنچه را که به بدن وارد می­شود، فیلتر می­کند. این عضو حیاتی از بدن، می‌تواند بافت تومورهای مرده‌ای را فیلتر کند، که ناشی از درمان سرطان است و وارد کبد می­شود. این بافت‌ها منجر به سمی شدن کبد می­شود و می‌تواند فرد را به سرطان کبد مبتلا کند. ژل رویال حاوی ترکیبات محافظت کننده‌ای است، که از کبد محافظت می‌کند و به حذف سموم کبد کمک می­کند.

پیشگیری و مقابله با سرطان سینه

سرطان سینه، اغلب به دلیل عدم تعادل استروژن ایجاد می‌شود. ژل رویال منبعی طبیعی از هورمون‌های استروئیدی است و به تعدیل هورمون­ها در بدن کمک می­کند. این ژل همچنین باعث مهار رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی در بافت سینه می­شود.

همچنین براساس مقاله‌ای که در دسامبر سال ۲۰۱۰ در مجله پلاس وان منتشر شد، اسیدهای چرب موجود در ژل رویال دارای اثرات استروژنیک می‌باشد. بنابراین می‌تواند به درمان سرطان سینه کمک کند.

امروزه ما از طریق مصرف آب آشامیدنی، لوازم آرایشی، استفاده از مواد پلاستیکی و مواد غذایی فرآوری شده در معرض ابتلا به ده‌ها نوع سرطان ناشی از عوامل زیست محیطی هستیم. به این ترتیب با مصرف یک دوز روزانه از ژل رویال تازه می­توانیم از بدن‌مان در مقابل ابتلا به انواع سرطان‌ها محافظت کنیم.

اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی ژل رویال

ترکیب شگفت‌انگیز ژل رویال دارای ویژگی‌هایی است، که اثرات پراکسیداسیون لیپیدی را کاهش می‌دهد. پراکسیداسیون لیپیدی، به تخریب چربی‌های ضروری موجود در خون، به خاطر اثر فعالیت رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ژل رویال همچنین از ترکیبات آنتی اکسیدانی، گلوتاتیون، اسیدهای نوکلئیک، RNA  و DNA غنی می‌باشد. بنابراین جای تعجب نیست، که از این ماده گاهی اوقات به عنوان «گنجینه طبیعت» یاد می­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *