خواص عسل برای سلامت پوست و مو توسط دانشمندان و محققان زیادی در دنیا به اثبات رسیده است. احتمالا اغلب ما پس از شنیدن فواید عسل برای پوست و زیبایی و مو شگفت زده می‌شویم. عسل دارای مرطوب کننده‌های طبیعی، عوامل ضد پیری، آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی و آنزیم‌های ضروری برای سلامت پوست انسان است. روش‌های مختلفی برای بهره گرفتن از عسل می‌توان برای حفظ سلامت و مراقبت از پوست وجود دارد. در ادامه این مقاله درباره خواص منحصر به فرد عسل برای زیبایی و سلامت پوست و مو صحبت می‌کنیم.

خواص و فواید عسل برای پوست

فواید عسل برای پوست

عسل حاوی گلوکز، کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، فروکتوز، آنزیم، پتاسیم، منیزیم، سولفور، آهن، کلسیم، سدیم، فسفات،انواع ویتامین‌های B، ویتامین C، فلاونوئید و آلکالوئید است.

این ماده مغذی به درمان آکنه و عفونت های پوستی، رفع خستگی پوست، تغذیه پوست، حفظ آب پوست، نرم و مرطوب کردن پوست، از بین بردن خال‌های گوشتی و بسیاری دیگر از مشکلات پوست مفید بوده و از تحریکات پوستی جلوگیری می‌کنند.

عسل که توسط زنبور تولید می‌شود، مجموعه‌ای از شهدگل‌ها، صمغ و گرده‌ گل است. این ماده به حفظ رطوبت و مبارزه با پیری و انواع باکتری‌ها کمک می‌کند. عسل خالص و طبیعی، ترکیبی از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر شفابخشی است و به سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

عسل خام یا اصطلاحا فرآوری نشده حاوی آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌های فیتونوتریون است. فیتونوتریون ماده‌ای است، که در برخی از گیاهان وجود دارد و برای سلامتی انسان بسیار مفید است. این ماده از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه باعث افزایش فواید عسل برای پوست و مو می‌شود.

خواص عسل برای از بین بردن جای زخم

بهبود زخم با عسل

سال‌های زیادی است، که از عسل به‌خاطر ویژگی‌های درمانی‌اش استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که از بین بردن جای زخم و جوش با عسل در واقعت نیز بسیار مؤثر است. البته در صورتی که نوع مناسبی از عسل برای این منظور استفاده شود، فواید واقعی عسل معلوم می‌گردد. فواید عسل برای پوست و مو کاملا واضح و مشخص است. عسل باعث تحریک فرآیند درمان می‌شود و برای درمان زخم‌ها و جراحت‌ها مؤثر است. عسل همچنین فرآیند بازسازی بافت بدن را تحریک می‌کند. به لطف خواص رطوبت‌رسانی، این ماده در از بین بردن جای جوش نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. عسل به عنوان یک آنتی باکتری طبیعی شناخته شده است ، سطح پوست را لطیف می‌کند و آن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند.

عسل و تاثیر آن در روشن‌تر شدن رنگ پوست

عسل برای روشن کردن پوست

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان، خواص ضدعفونی‌کننده، ضدالتهابی و روشن‌کننده است. از این ماده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در بسیاری از محصولات بهره می‌گیرند.

با استفاده از مخلوط عسل و لیمو، می‌توانید از شر موهای ناخواسته‌ی صورت که باعث کدر شدن پوست می‌شوند،  خلاص شوید. عسل و آب لیمو به میزان ۱ قاشق چایخوری از هر کدام مخلوط کنید و ترکیب را به آرامی روی صورت و مطابق با مسیر رشد موها مالش دهید. پس از ۱۰ دقیقه صورت را با آب شستشو دهید. در حالی که لیمو به عنوان یک عامل سفیدکننده عمل می‌کند، عسل پوست را نرم می‌کند و سبب درخشان شدن آن می‌شود.

کاربرد عسل در از بین بردن آکنه و جوش

خواص عسل برای جوش

اگر از آکنه رنج می‌برید باید بدانید عسل، درمان طبیعی و مؤثری برای مقابله با آکنه است. این ماده، یک ضدعفونی‌کننده‌ طبیعی به حساب می‌آید و خواص آنتی باکتریایی دارد. عسل همچنین در درمان آکنه نیز بسیار مؤثر است و پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر برای‌تان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این‌ها، توان پاک‌کنندگی عسل باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود و آن را کاملا پاک می‌کند، به این ترتیب از شکل‌گیری جوش‌های آزاردهنده جلوگیری به عمل می‌آورد.

درمان خشکی پوست صورت و بدن با عسل

درمان خشکی صورت و بدن با عسل

اگر به دنبال مؤثرترین درمان‌کننده خشکی پوست صورت و بدن هستید، امتحان عسل شما را شگفت‌زده می‌کند. عسل دارای خواص عالی ضد باکتریایی، التیام بخشی و پروبیوتیک است. این ماده‌ خوراکی اثرات تغذیه کنندگی و آبرسانی نیز دارد. عسل برای آن‌هایی که به امراض پوستی نظیر اگزما دچار هستند، بسیار مفید است. برای بهره‌مندی از حداکثر فواید عسل، توصیه می‌شود که از عسل خام و تصفیه نشده استفاده کنید. بهتر است از عسل مانوکا استفاده کنید، زیرا این نوع عسل دارای بیش‌ترین اثرات ضد باکتریایی است.

بیشتر بخوانید:  تولید عسل طبیعی

برای تهیه‌ی ماده‌ی لایه‌بردار پوست صورت و از بین بردن سلول‌های مرده‌ و لایه‌های زبر پوست، می‌توانید عسل را با سایر مواد نیز ترکیب کند. بیش‌تر شوینده‌های صورت، که امروزه در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند، از عسل به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده، استفاده کرده‌اند.

بازیابی زیبایی طبیعی پوست صورت و بدن با عسل

بازیابی زیبایی پوست

عسل غنی از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است. این ماده فواید زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد به همین دلیل پوست را تغذیه می‌کند. عسل دارای خواص رطوبت‌رسانی و روشن‌کنندگی است و برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده و بهبود رنگ پوست می‌توان از خواص آن بهره گرفت. خواص آنتی‌باکتریالی عسل برای کاهش آکنه، جای زخم و علائم پیری مفید است.  این ماده‌ خوراکی توانایی جذب آب را دارد. شما می‌توانید از عسل به جای ماسک‌های آلفا هیدروکسید که مقادیر بسیار زیادی اسید دارند، استفاده کنید. عسل برای پوست‌های حساس نیز بی‌خطر است.

درمان اگزمای پوستی با عسل خالص و طبیعی

درمان اگزما با عسل

عسل یک درمان طبیعی برای کسانی است که از اگزما رنج می‌برند و باعث التیام و تسکین این بیماری می‌شود. اگزما یک مشکل پوستی است که شامل التهاب لایه‌ خارجی پوست می‌شود.

اگر با اگزما دست به گریبان هستید، احتمالا پوست‌تان کمی خشک و پوسته‌پوسته است. در حقیقت، برخی نقاط ممکن است مانند فلس‌های کوچکی به نظر برسند. تصور می‌شود که دلیل ابتلای برخی افراد به اگزما، یک سیستم ایمنی بیش‌فعال است و می‌تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد.

اگر پوست بر اثر خارش قرمز شود، ممکن است عفونت باکتریایی ایجاد شود. یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای چنین مشکلی، نوشیدن مخلوط عسل، دارچین، و آب‌لیمو است.

عسل و تاثیر آن در از بین بردن خال‌های گوشتی

یکی از راه‌های از بین بردن خال این است که از عسل استفاده کنید. آنزیم‌های موجود در عسل به کاهش اندازه‌ خال‌های پوستی کمک می‌کنند. عسل یک محصول طبیعی است و مزایای زیادی برای پوست دارد. به یاد داشته باشید که باید از فواید عسل برای پوست و مو به درستی بهره بگیریم. عسل نباید فرآوری شده یا حاوی مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های مصنوعی باشد.

بهتر است، عسل را مستقیما از زنبورداران و یا فروشگاه‌های معتبری که مواد خوراکی طبیعی می‌فروشند، تهیه کنید تا ۱۰۰ درصد طبیعی باشد. به همین منظور و با هدف ارائه عسلی با کیفیت، باماسالمین به عنوان یکی از معتبرترین ارائه دهندگان انواع عسل‌های خالص و طبیعی، تاسیس و در حال ارائه عسلی با خلوص بسیار بالا به مشتریان عزیز است.

وقتی عسل ۱۰۰ درصد طبیعی تهیه کردید، ناحیه‌ی اطراف خال را با آب و صابون تمیز کنید و هرگونه آلودگی مانند بقایای عرق را تمیز کنید. سپس، با دقت یک لایه عسل روی خال یا خال‌ها بکشید. عسل با نرم کردن پوست آن ناحیه، باعث کوچک شدن اندازه‌ی خال می‌شود و به از بین رفتن آن کمک می‌کند.

فواید عسل برای درمان منافذ باز پوستی

منافذ باز پوست نه تنها می‌توانند نازیبا و زشت به نظر برسند، بلکه به آسانی محلی برای تجمع باکتری‌های ایجادکننده‌ آکنه به حساب می‌آیند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل باعث می‌شوند، که پوست همیشه ظاهری جوان و سالم داشته باشد. این ماده‌ مقوی به عنوان یک قابض طبیعی عمل می‌کند و منافذ باز و بزرگ پوست، به ویژه آن‌هایی را که در ناحیه‌ بینی دیده می‌شوند، کوچک می‌کند.

برای این کار باید عسل را در تمام مناطقی که دارای منافذ باز هستند پخش کنید. سپس اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

درمان جای سوختگی با استفاده از عسل

عسل به خاطر طبیعت آنتی بیوتیکی‌اش می‌تواند به درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها کمک کند. اگر جای خراش یا زخم دارید فقط کمی عسل را روی آن بمالید تا زخم را نسبت به برخی باکتری‌های خطرناک مثل استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) ضدعفونی کند.

در واقع، سال‌های متمادی از عسل به عنوان درمانی برای مقابله با عفونت استفاده می‌شد تا آن‌که در اوایل قرن ۲۰ام پنی سیلین وارد عرصه شد. بسیاری به پنی‌سیلین روی آوردند و استفاده از عسل برای درمان عفونت رنگ باخت.

اکنون با افزایش علاقه‌ افراد به درمان‌های طبیعی، عسل برای درمان چنین مواردی بسیار محبوب‌تر شده است. یک نوع عسل عالی برای زخم‌ها و سوختگی‌ها وجود دارد که از هر نوع عسل دیگری قوی‌تر است. هیچ کس دقیقا نمی‌داند این ماده چیست، بنابراین فقط آن را فاکتور خاص مانوکا (یوام‌اف) می‌نامند.

هر نوع عسل خام و فرآوری نشده‌ای می‌تواند به درمان سریع زخم‌ها و سوختگی‌ها کمک کند. بچه‌ها معمولا عاشق این نوع درمان برای خراشیدگی‌ها یا سوختگی‌هایشان هستند زیرا مثل هیدروژن پراکسید باعث سوزش نمی‌شود. قبل از استفاده از عسل در اینگونه موارد، بهتر است کمی عسل به کودکان. عسل یک ابرخوراکی مفید برای بدن می‌باشد و مصرف آن در طول زندگی ضروری است.

بیشتر بخوانید:  عسل گیاه خارشتر چیست و چه خواصی دارد؟

کاربرد عسل برای لایه برداری از پوست

خواص عسل برای پوست و زیبایی زیاد است. این ماده‌ طبیعی برای پاکسازی صورت عالی است و برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌ها و سلول‌های مرده پوست نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. عسل برای رطوبت‌رسانی به پوست مناسب است و آلودگی‌های پوستی را از بین می‌برد.

آموزش چند ماسک کاربردی برای پوست با استفاده از عسل

ماسک صورت با عسل

ماسک‌های زیبایی برای پاک کردن و تقویت پوست بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است، بدانید عسل اثرات معجزه‌آسایی برای پوست دارد. معمولا در دستور ماسک‌های مختلفی که برای صورت توصیه می‌شود، عسل خالص نیز وجود دارد. برای بهره‌گیری از فواید عسل برای پوست می‌توانید از ماسک‌های حاوی عسل خالص و طبیعی استفاده کنید.

هر چند که در هنگام استفاده از عسل بر روی پوست، احساس چسبناکی غیر قابل تحمل برای‌مان ایجاد می‌شود، اما شادابی و تمیزی که بعد از شستشوی پوست به جا می‌ماند، ارزش استفاده مجدد را دارد. اصولا سالم‌ترین ماسک‌های صورت آنهایی هستند، که در منزل و توسط خودمان تهیه می شوند. در تهیه ماسک‌های خانگی معمولا از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ‌گونه افزودنی استفاده می‌شود.

روش ماسک زدن روی پوست صورت

فراموش نکنید که پیش از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم‌ها و مواد آرایشی را با پنبه‌ای آغشته به ماده پاک‌کننده از صورت خود پاک کنیم. سپس پوست صورت را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه‌ها بزنید.

پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید. اطراف چشم و لب‌ها را همیشه خالی نگه دارید. ماسک بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اثر خود را می‌گذارد و باید شسته شود. پس از این مرحله به آرامی مواد را با آب ولرم از روی پوست صورت خود پاک کنید. به هیچ عنوان در هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید. هنگامی که ماسک بر روی صورت شما است، می‌توانید ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید. شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این ۳۰ دقیقه برای شما خواهد بود.

روش ماسک زدن با عسل

ماسک عسل و ماست

مواد اولیه:

دو قاشق ماست، یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف:

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید. این مایع را به روشی که عنوان کردیم، روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شستشو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی‌کنندگی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش‌های سرسیاه خواهد شد. ماست با حفظ تعادل اسیدی پوست به شادابی آن و جلوگیری از جوش‌های چرکی کمک خواهد کرد.

ماسک پاک کننده و ترمیم کننده منافذ پوست

مواد اولیه:

دو قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ

طرز تهیه و مصرف:

مواد فوق را مخلوط کنید، سپس ماسک را روی صورت خود بگذارید و با دست به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید. نیم ساعت استراحت کنید و سپس صورت را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک سلول‌های مرده و چروک را از صورت دور می‌کند. همچنین برای پوست‌های خشک و خشن مناسب است. خانم‌ها در هر سنی می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

ماسک شاداب کننده پوست

مواد اولیه:

دو قاشق غذاخوری آرد جو، دو قاشق چایخوری پودر نعناع، دو قاشق غذا خوری عسل، سه قاشق غذا خوری شیر

طرز تهیه و مصرف:

عسل، آرد جو و پودر نعناع را مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. آنقدر شیر به مخلوط اضافه کنید تا ماسک حالت کشدار پیدا کند اما خیلی روان نباشد. صورت و گردن را تمیز شسته، موها را عقب بزنید مواد را به صورت مالیده و مراقب زیر چشمتان باشید. برای مدت نیم ساعت صبر کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. صورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مصرف کنید. این ماسک پوست صورت را صاف و عمیقا تمیز می‌کند.

ماسک خیار، عسل و لیمو ترش

مواد اولیه:

یک عدد خیار، دو عدد لیمو ترش، پوست لیموی رنده شده و یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف:

خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می توانید از پوست لیموی رنده شده نیز در ماسک استفاده کنید. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی می‌شود. همچنین خاصیت خنک کنندگی دارد و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

ماسک هلو، زردآلو و عسل

مواد اولیه:

یک عدد هلو، یک عدد زردآلو و یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف:

هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست‌ها تهیه کنید.

ماسک سیب و عسل

مواد اولیه:

یک عدد سیب و یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف:

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد.

بیشتر بخوانید:  چرا باید هر روز عسل بخوریم؟

ماسک موز و عسل

مواد اولیه:

یک عدد موز، دو قاشق عسل و یک قاشق پودر جوانه گندم

طرز تهیه و مصرف:

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی برای پوست‌های خشک است. در زمستان که دست‌ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌شوند، می‌توانید از این ماسک برای دستتان استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثرات آن را بیشتر خواهد کرد.

ماسک عسل و دارچین

این ماسک برای مقابله با جوش صورت عالی است و برای سایر انواع پوست‌ها نیز قابل استفاده می‌باشد.

مواد اولیه:

 ۳ قاشق پودر دارچین و عسل به مقدار لازم

طرز تهیه و مصرف:

دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده  به دست آید. شما می‌توانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت استفاده کنید. البته بهتر است این ماسک را پیش از خواب استفاده کنید و صبح زود با آب ولرم ان را شستشو دهید. برای درمان جوش صورت، این ماسک باید به مدت دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

تذکر:

خیلی از افراد نسبت به دارچین حساسیت دارند. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است با استفاده از این ماسک دچار علایم آلرژی شوید. پس حتما پیش از استفاده، آن را بر روی نقطه دیگری از پوست امتحان کنید.

انواع ماسک با عسل

ماسک عسل، گلیسیرین و جوانه گندم

مواد اولیه:

 یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق عسل، یک قاشق جوانه گندم، چند قطره گلیسیرین، چند قطره آب لیموترش

طرز تهیه و مصرف:

یک سفیده تخم مرغ را کاملا بزنید. یک قاشق عسل، یک قاشق جوانه گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش را برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید. این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی در می‌آید و اثرات فوق‌العاده‌ای بر نرمی و لطافت پوست دارد.

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

این ماسک برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

مواد اولیه:

سفیده یک عدد تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون

طرز تهیه و مصرف:

مواد را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط مناسب برای استفاده به دست آید. ماسک را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه صبر کنید و آن را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک آلوئه ورا و عسل

این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای پوست می‌باشد. مخصوصا برای کسانی که صورت‌های خیلی حساس دارند.

مواد اولیه:

یک قاشق مرباخوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق مرباخوری عسل

طرز تهیه و مصرف:

مواد تشکیل دهنده را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. آن را به آرامی روی صورتتان بزنید و بعد از خشک شدن ماسک آن را بشویید.

ماسک نعناع و عسل

برگ‌های نعناع دارای ویژگی خنک‌کنندگی می‌باشند که خستگی چشم‌های شما را رفع می‌کنند. علاوه بر این نعناع دارای ویژگی‌های ضد تورمی و آنتی‌اکسیدانی می‌باشد، که می‌تواند سیاهی و یا گودی زیر چشم شما را به حداقل برساند.

مواد اولیه:

یک مشت برگ نعناع خشک شده و یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و مصرف:

برگ‌های نعناع را خرد کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب را به طور کامل در اطراف چشم‌های خود استفاده کنید. برای ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. می‌توانید هرشب پیش از خواب، از این ماسک برای دور چشم خود استفاده کنید تا سیاهی زیر چشم شما به تدریج از بین برود.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی برای پوست شما فوق‌العاده عالی می‌باشد. برای رفع اغلب مشکلات پوستی که ما با آن ها سر و کار داریم، سیب زمینی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند. این سبزی همچنین خون را تصفیه می‌کند، موها و ناخن‌ها را تقویت و چروک‌های زیر چشم را رفع می‌کند. سیب زمینی‌ها منبع خوبی از ویتامین A، بتا کاروتین و آنتی اکسیدان‌ها به حساب می‌آیند.

منابع غذایی مهمی که پوست ما به آن نیاز دارد، اغلب در سیب زمینی موجود است. روغن زیتون نیز علاوه بر فواید فراوانی که برای مو دارد، باعث رفع گودی زیر چشم می‌شود. روغن زیتون می‌تواند به عنوان ماسک برای رفع چروک دور چشم، درمان آکنه، مرطوب‌سازی پوست، تصفیه پوست و مرطوب‌سازی لب‌های خشکیده مورد استفاده قرار گیرد.

مواد اولیه:

 یک عدد سیب زمینی متوسط، یک قاشق غذاخوری عسل و مقدار کمی روغن زیتون

طرز تهیه و مصرف:

سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. به سیب زمینی رنده شده یک قاشق عسل و مقداری روغن زیتون اضافه کنید. روغن زیتون باید به اندازه‌ای باشد، تا ترکیب شبیه یک خمیر به نظر برسد. این ماسک  را در ناحیه زیر چشم خود قرار داده و نیم ساعت صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید. می‌توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک گودی و یا پف زیر چشم را رفع خواهد کرد و چروک‌های دور چشم را از بین می‌برد.

ماسک عسل و ماست و کدو حلوایی

مواد اولیه:

چهار قاشق غذاخوری عسل، چهار قاشق غذاخوری ماست ساده، دو پیمانه پوره کدو حلوایی، یک سوم پیمانه بادام له شده و یک چهارم قاشق چای‌خوری روغن زیتون

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز و مرطوب بزنید. آنزیم‌ها در زمان خیس بودن پوست فعال‌تر هستند. اجازه دهید ماسک ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند. بهترین مکان برای استفاده از این ماسک در داخل حمام گرم و مرطوب است. ماسک را با آب گرم از روی صورت خود بشویید. کدو حلوایی مملو از ویتامین‌های A و C و آنزیم‌های مفید برای روشن کردن پوست است.

ماسک ضد لک زعفران و عسل

مواد اولیه:

نصف قاشق چای‌خوری زعفران ساییده شده و چند قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف:

از ترکیب زعفران و عسل می‌توانید برای رفع لکه‌های قهوه‌ای پوست استفاده کنید. برای درمان لک صورت با عسل و زعفران باید نصف قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را با چند قاشق عسل مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و پس از یک ربع صورت خود را با آب ولرم بشویید. دقت کنید، که زعفران ممکن است باعث رنگ گرفتن پوست شما شود، که پس از دوش گرفتن این رنگ از بین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *