پس بدن انسان، یک آفریده شگفت انگیز و خارق‌العاده است. انسان در طول زندگی خود، شاهد تغییرات زیادی در وضعیت ظاهری و سلامت خود می‌باشد. یکی از این تغییرات، ضعیف شدن و ریزش مو است. از آنجایی که موی سر، یکی از زیبایی‌های ظاهری انسان به شمار می رود، از قرن‌ها قبل، انسان به دنبال راهکاری برای تقویت موی سر خود بوده است.

داشتن موهایی سالم و درخشان، باعث زیبایی هر چه بیشتر ما می‌شود و تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد به نفس ما دارند. افراد زیادی وجود دارند، که از کم پشتی، طاسی سر، نازکی و ضعیفی موهای خود رنج می‌برند و همین امر موجب ناراحتی و افسردگی روحی آن‌ها شده است.

معمولا افرادی که موهای سرشان ضعیف، نازک و شکننده است، خیلی زودتر دچار ریزش مو می‌شوند و خیلی زودتر موهای خود را از دست می‌دهند. یکی از خواص مهم ژل رویال، کمک به تقویت مو است. تقویت موی سر با ژل رویال در واقع روشی قدیمی و رایج به شمار می‌رود و باعث افزایش مقاومت و شفافیت موها می‌شود.

در این مقاله قصد داریم، درباره خواص ژل رویال اصل و تاثیر آن بر تقویت مو ها صحبت کنیم. پیش از هر چیز، بهتر است به بررسی علل مختلفی بپردازیم، که باعث ضعیف شدن و ریزش مو می‌شود. سپس از نحوه تاثیر ژل رویال بر تقویت موی سر و روش‌های استفاده از آن سخن می‌گوییم.

دلایل ضعیف شدن و ریزش موی سر چیست؟

ریزش مو ضعیف شدن پوست سر

 در طول زندگی هر انسان،‌ معمولا و به طور متوسط، روزانه بین ​ ۵۰ تا ١۰۰ تار مو می‌ریزد. این حالت به واسطه چرخه طبیعی رشد اتفاق می‌افتد. چرخه رشدی وجود دارد که در نهایت به ریزش مو منجر می‌شود. این چرخه سه مرحله دارد.

مرحله اول که مربوط به مرحله رشد فعال فولیکول‌های و است، آناژن نام دارد. در این مرحله که بین ۲ تا ۷ سال برای موهای سر و چند ماه برای موهای صورت و بدن طول می‌کشد، مربوط به ژنتیک است. این مرحله می‌تواند به خاطر عوامل خارجی همچون استرس، رژیم و بیماری، تغییر کند.

مرحله دوم کاتاژن نام دارد و به عنوان فاز گذار و کوتاه مدت شناخته می‌شود. این فاز بین ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد. در این مرحله فولیکول‌ها به حدود یک سوم از طول طبیعی خود می‌رسند. در نهایت، موهای جدید، بدون آن که موجب ریزش موهای قدیمی شوند، زیر موهای قبلی رشد می‌کنند.

در مرحله استراحت فولیکول و مرحله آخر که تلوژن نام می‌گیرد، موهای قدیمی می‌ریزد. در حقیقت، حدود ۵۰ تا ۱۰۰ مو از همه جای بدن انسان در فاز تلوژنی قرار دارند و روزانه دچار ریزش می‌شود.

ریزش موی محدود و روزانه کاملا طبیعی است و می‌تواند به چرخه عمر طبیعی موی انسان مربوط باشد، اما در صورتی که ریزش مو سریع‌تر از این چرخه رخ دهد، دیگر عادی نیست و نشان دهنده وجود مشکل است. ضعیف شدن و ریزش مو، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 ریزش موی ارثی و برگرفته از ژن خانوادگی

ریزش موی ارثی یکی از دلایل رایج ریزش موی سر است. این مشکلی است، که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کرده باشد. نشانه‌های ریزش موی ارثی از اوایل ۲۰ سالگی آغاز می‌شود.

اگر هم پدر و هم مادر این مشکل را داشته باشند، فرزند آن‌ها هم دچار چنین مشکلی خواهد شد. ریزش موها در برخی از افراد پراکنده است؛ یعنی بخش‌های مختلفی از سر دچار ریزش مو می‌شود. در برخی دیگر از افراد نیز فقط بخش مشخصی از موهای سر دچار ریزش می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تاثیرات معجزه‌آسای ژل رویال بر درمان سرطان

بیماری‌های پوستی مختلف

زخم‌ها و بیماری‌های پوستی که در پوست سر ایجاد می‌شود، ممکن است دچار ریزش مو شوند. کچلی، لوپوس و بیماری Telogen effluvium از انواع بیماری‌های پوستی هستند، که باعث ریزش مو می‌شوند. این بیماری‌ها معمولا غیر از ریزش مو، عوارض و علائمی دارند، که برای انسان آزاردهنده است.

برای درمان ریزش مویی که ناشی از بیماری‌های پوستی است، حتما باید ابتدا نوع بیماری تشخیص داده شود و با استفاده از داروهای مخصوص، بیماری به طور کامل درمان شود. به این ترتیب، ریزش مو نیز درمان خواهد شد.

کم کاری غده تیروئید

میلیون‌ها نفر در دنیا، که اغلب آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، از بیماری‌های مربوط به غده تیروئید رنج می‌برند. هنگامی که بدن شما، هورمون تیروئید رابه میزان بسیار کمی ترشح می‌کند، به گفته پزشکان، بدن با کم کاری غده تیروئید مواجه می‌شود.

تیروئید هورمونی است که مسوول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت‌های روحی انسان است. اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، اصطلاحا دچار پرکاری غده تیروئید شده‌اید. هورمون تیروئید مسوول همه چیز در بدن است، که شامل مصرف اکسیژن بدن، رشد مو، پوست و ناخن‌ها می‌شود. زمانی که این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود، ما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهیم بود.

کم کاری غده تیروئید باعث افزایش وزن، خستگی، یبوست، افسردگی و اخلال در تمرکز می شود. مو، ناخن و پوست نیز مواردی هستند، که در نتیجه این بیماری آسیب می‌بینند. این مساله بیشتر در خانم‌های بالای ۵۰ سال رایج است.

پر کاری غده تیروئید نیز باعث کاهش وزن، تپش قلب نامنظم، عصبی بودن، پرخاشگری اسهال، پوست مرطوب، ضعف عضلانی و تغییر حالت چشم می‌شود. در نتیجه این بیماری چون متابولیسم بدن را زیاد می‌کند، معمولا باعث ضعیف شدن و ریزش موهای سر نیز می‌شود.

آسیب‌های ناشی از حرارت سشوار و اتوی م

آسیب رسیدن به مو از حرارت دادن مکرر مو گرفته تا استفاده از مواد شیمیایی عوامل مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به مو و ریزش شدید آن می‌شوند. آسیب‌های ناشی از حرارت بر روی مو، معمولا به سختی از بین می‌روند و باید زمانی طولانی را برای بهبود موهای سوخته خود تحمل کنید.

ریزش مو به خاطر افزایش سن

با بالا رفتن و کهولت سن، به خاطر ضعیف شدن و کاهش مواد مغذی موجود در بدن، موهای سر به طور طبیعی نازک تر و شکننده تر می‌شوند. با این تفاسیر، هر چه موها شکننده‌تر و نازک‌تر باشند، میزان ریزش آن‌ها بیشتر می‌شود. در نهایت، از آنجایی که رشد موها نیز در سنین بالا کندتر می‌شود، عوارض ریزش مو بیشتر خود را نشان می‌دهد.

درمان‌های مربوط به بیماری‌های خاص و ریزش مو

مشکلات سلامت و درمان معمولا باعث ریزش مو می‌شود. در بیماری‌های خاص، مانند سرطان، درمان‌هایی همچون شیمی درمانی صورت می‌گیرد که باعث ریزش کامل موهای سر و بدن می‌شود. البته پس از بهبود بیمار و تکمیل مراحل درمان، موهای سر و بدن فرد به مرور زمان دوباره می‌روید و بلند می‌شود.

ریزش موی ناشی از استرس و بیماری‌های عصبی

استرس، اضطراب، بیماری‌های روحی و عصبی باعث ضعیف شدن بدن و در نهایت ضعیف شدن موها می‌شوند. استرس و اضطراب یکی از عوارض زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی است. این شرایط باعث می‌شود که ریزش موها بیش از حالت عادی و طبیعی شود و به مرور باعث کاهش سرعت رشد موها نیز خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، مشکلات روحی و روانی می‌توانند سبب بروز ریزش مو در مردان و زنان شوند. در برخی موارد ریزش مو در مردان مبتلا به این مشکلات می تواند به صورت کچلی نمود پیدا کند. در صورتی که پزشک نتواند موفق به تشخیص سایر علت‌های ریزش مو شود؛ وجود مشکلات روحی و روانی را در بیمار بررسی می‌کند. در این بررسی‌ها نیز به تحقیق درباره ایجاد مشکلاتی مانند اضطراب و استرس در وجود فرد می‌پردازند.

ریزش مو به خاطر کمبود آهن

خانم‌هایی که دوران قاعدگی سختی دارند و یا از غذاهای آهن‌دار تغذیه نمی‌کنند، ممکن است در خطر کمبود آهن قرار داشته باشند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول‌های قرمز خونی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ژل رویال چیست؟ تولید محصول دارویی توسط زنبور عسل!

گلبول‌های قرمز خون مسوول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می رسانند. کمبود آهن باعث خستگی مفرط، ضعف و رنگ پریدگی می‌شود. این بیماری ممکن است با سردرد، اختلال در تمرکز، سرد شدن دست و پا و ریزش موی سر نیز همراه باشد.

مشکلات هورمونی پس از بارداری یا کیست تخمدان

مشکلات هورمونی مانند بارداری و وجود کیست در تخمدان زنان، معمولا باعث ریزش موها می‌شوند. به خصوص در زنانی که تازه زایمان کرده‌اند، ریزش مو به مقدار شدیدی مشاهده می‌شود و این مشکل به خاطر تغییرات هورمونی شدید است.

خیلی از خانم‌ها از عارضه کیست تخمدان رنج می‌برند. این بیماری می تواند از ۱۱ سالگی آغاز شود و باعث عدم تعادل هورمونی می‌شود. PCOS اصولا منجر به ناباروری نیز می شود.

PCOS اختلالی است،‌که می‌تواند باعث رشد موهای صورت، قاعدگی‌های نامنظم، آکنه و کیست تخمدان شود. اگر به ریزش موی سر دچار شده‌اید، ممکن است متوجه شوید که رشد موها در سایر قسمت‌های بدن افزایش یافته است. این‌ها نشانه‌های داشتن کیست تخمدان هستند.

ژل رویال چه تاثیری بر تقویت موی سر دارد؟

تاثیر ژل رویال بر تقویت موی سر

 هوای خیلی سرد و خشک و هوای گرم و خشک هر دو برای پوست سر ما، ضرر دارند. این اتفاق باعث ضعیف شدن پوست سر، ریشه مو و در نتیجه ضعیف و شکننده شدن موهای سر انسان می‌شود. ژل رویال یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواد برای تقویت موی سر می‌باشد.

این ژل می‌تواند به طور عمیق، مشکلات پوست سر را درمان کند و در نهایت باعث نرم‌تر شدن، براق‌تر شدن و ابریشمی‌تر شدن موهای سر می‌شود. ژل رویال خالص، یک ویتامین طبیعی برای موها به حساب می‌آید، که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود.

رویال ژل خالص دارای آمینو اسیدها و پروتئین‌های لازم برای ترمیم ساقه‌های آسیب دیده مو می‌باشد و تاثیر نرم‌کنندگی عمیقی بر موهای پرپشت، زبر و ضخیم دارد. در حال حاضر، شامپوها و محصولات بهداشتی مختلفی برای تقویت مو در بازار وجود دارند که ماده اصلی سازنده آن‌ها ژل رویال است.

ماساژ سر با مقدار کمی ژل رویال، به خصوص در زمستان‌ها که موی سر در معرض آسیب بیشتری قرار دارد، باعث جلوگیری از ریزش و تقویت موهای شما می‌شود.

چگونه از ژل رویال برای تقویت موی سر استفاده کنیم؟

استفاده از ژل رویال برای تقویت مو

ژل رویال ماده‌ای ژلاتینی است، که به عنوان غذای ملکه از غده‌های زنبورهای عسل کارگر ترشح می‌شود. این ماده مغذی برای رشد و تقویت زنبور ملکه بسیار حیاتی است.

ژل رویال سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌های ب ۱، ب ۲، ب۶، ویتامین سی، ویتامین دی، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک است. ژل رویال با تمام این خواصی که دارد، یک مکمل فوق‌العاده برای تقویت موی سر و نرم کردن ساقه‌ موهای آسیب دیده است.

از ژل رویال می‌توان به عنوان یک مکمل برای تقویت مو استفاده کرد. تاثیر این ژل برای مو، هم در صورت استفاده از ماسک مو و هم در صورت خوردن آن بروز می‌کند. این ماده همچنین برای متوقف کردن ریشه موها نیز موثر است.

متوقف کردن ریزش موی سر با ژل رویال

بیوتین موجود در ژل رویال باعث تولید کراتین می‌شود. کراتین به عنوان ماده اصلی و ضروری برای ایجاد ساختار مو و ناخن‌ها شناخته شده است. اسید فولیک نیز، باعث رشد سلول‌های سالم و بازسازی پوست می‌شود و همین موضوع، به بازسازی و رشد مجدد موهای سر کمک می‌کند.

اینوزیتول، ماده مغذی دیگری است، که برای رشد موها بسیار اهمیت دارد. کمبود این مواد باعث از بین رفتن ساختار و استحکام موها و ریزش مو می‌شود. ژل رویال دارای همه این مواد مهم و تاثیرگذار بر روی تقویت مو می‌باشد. ژل رویال نه تنها به تقویت و افزایش رشد موی سر کمک می‌کند، بلکه باعث جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت کلی موی سر می‌شود.

استفاده از ماسک موهای حاوی ژل رویال برای تقویت مو

برای  بهره‌گیری بیشتر از خواص ژل رویال در مورد تقویت موهای سر، بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی ترکیب شده با ژل رویال، از ژل رویال طبیعی و خالص استفاده کنیم.

هر چند که ماسک موهای مختلفی در بازار وجود دارند، که ترکیب اصلی آن‌ها ژل رویال است، با این وجود بهتر است از ژل رویال اصل، خالص و طبیعی برای درست کردم ماسک موهای خانگی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:  ژل رویال برای کودکان چه خواصی دارد؟

درست کردن ماسک خانگی با ژل رویال بسیار ساده و آسان است و به نسبت تهیه ماسک‌های آماده، هزینه تمام شده کمتری برای ما دارد. ماسک موهای ژل رویال می‌توان خشکی مو را از بین ببرد و فولیکول‌های مو را باز کند.

حالا شاید برای‌تان این سوال مطرح شود، که ژل رویال طبیعی را از کجا تهیه کنید؟ فروشگاه اینترنتی باماسالمین دارای زنبورستان‌هایی طبیعی در فضایی مناسب است و در بهترین شرایط، ژل رویال اصل را از کندوهای مخصوص استخراج و آن‌ها را برای فروش به صورت اینترنتی عرضه می‌کند.

ژل رویال خالص و ارگانیک باماسالمین، یک محصول فوق‌العاده پرخاصیت است، که پس از سفارش در مدت زمانی اندک، به دست شما می‌رسد و می‌توانید آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

ماسک موی ژل رویال باعث جذب مواد مغذی توسط موها می‌شود و پروتئین‌ها و آمینو اسیدهای موجود در آن، به جوان شدن پوست سر و ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

برای استفاده مستقیم از ژل رویال بر روی پوست سر و موها، بهتر است مقداری از آن را با سایر روغن‌های گیاهی و مواد مفید برای مو ترکیب کنیم. در ادامه، درست کردن دو نوع ماسک موی موثر و مناسب برای تقویت مو را به شما آموزش داده‌ایم.

ماسک موی ژل رویال و شیرنارگیل

برای تهیه این ماسک، باید مقدار کمی از ژل رویال را با مقداری شیر نارگیل مخلوط کنید. سپس این ترکیب را، ۲۰ دقیقه پیش از رفتن به حمام بر روی موهای خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد شستشو دهید. این ماسک باعث تقویت رشد و افزایش استحکام موی سر می‌شود.

ماسک موی ژل رویال و روغن بادام

این ماسک از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت موی سر می‌شود. برای تهیه این ماسک، مقدار دو قاشق غذاخوری از روغن بادام را با مقدار مناسبی از ژل رویال ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ ثانیه در مایکرویو قرار دهید و مایع حاصل شده را ۲۰ دقیقه پیش از رفتن به حمام، روی موهای خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد و شامپو شستشو دهید.

تقویت موی سر با خوردن مکمل ژل رویال

خوردن مکمل‌های تولید شده از ژل رویال نیز، به تقویت موهای شما کمک می‌کند. مکمل‌های ژل رویال به صورت کپسول، پودر و قرص‌های دارویی در بازار موجود هستند. از آن جایی که ژل رویال حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیار زیادی است، بنابراین خوردن آن نیز می‌تواند به تقویت موهای‌مان کمک کند.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدهای موجود در ژل رویال، موهای ما را به خوبی تغذیه می‌کنند و باعث افزایش رشد فولیکول‌های مو می‌شوند. ویتامین ب ۵ موجود در ژل رویال نیز که به اسید پانتوتنیک معروف است، از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

 مکمل ژل رویال و عسل

برای تهیه این مکمل به یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری ژل رویال نیاز دارید. باید این مواد را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را روزانه دو بار، پیش از خوردن وعده‌های غذایی، مصرف کنید. این نوشیدنی یک مکمل قدرتمند و تاثیرگذار برای تحریک رشد و تقویت موی سر به شمار می‌رود.

سالم‌تر شدن بدن و تاثیر آن بر سلامت موی سر

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان که در مجله علوم غذایی و کشاورزی جهانی منتشر شده است، نشان می‌دهد که ژل رویال دارای خواص ضد التهابی، کاهش دهنده فشار خون بالا، کاهش دهنده کلسترول و مهارکننده تومورهای بدن است.

علاوه بر این‌ها، هر چه بدن‌مان از درون سالم‌تر باشد، موهایی محکم‌تر، درخشان‌تر و زیباتر خواهیم داشت. بنابراین بهتر است، ژل رویال طبیعی را، نه تنها برای تقویت و رشد موهای‌مان، بلکه برای بهبود وضعیت عمومی و افزایش سلامتی‌مان در برنامه غذایی روزانه خود جای دهیم.

جلوگیری از ریزش مو با ژل رویال

اکنون که با خواص شگفت‌انگیز و فوق‌العاده ژل رویال برای سلامتی پوست سر و تقویت و درخشندگی موهای‌تان آشنا شدید، بهتر می‌توانید به ضرورت خرید و استفاده از این ماده معجزه‌آسای تولید شده توسط زنبورهای عسل پی ببرید. اما دقت داشته باشید، که برای تهیه و استفاده از ژل رویال، حتما نوع مرغوب و اصل آن را تهیه کنید.

فراموش نکنید، که طریقه نگهداری از ژل رویال بسیار خاص است. این موضوع بدان دلیل است، که ژل رویال پس از برداشت، تنها برای مدت زمان کوتاهی سالم می‌ماند و قابل استفاده خواهد بود. این ژل پس از برداشت، ۳ تا ۵ روز درون کندو، چند دقیقه در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد در بیرون از کندو، ۶ ماه در دمای ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد یخچال و ۲ سال در دمای منهی ۱۸ درجه سانتی گرادی فریزر قابل مصرف است.

پس با خرید نوع مرغوب و با اصالت ژل رویال و استفاده صحیح از آن، این ماده مغذی و پر ویتامین را در برنامه غذایی و سبد تغذیه خانواده خود جای دهید، تا به این ترتیب، از خواص و ویژگی‌های فراوان و بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

برای خرید ژل رویال نیز، حتما به تولیدکننده‌ای مطمئن و معتبر مانند باماسالمین، مراجعه کنید و مطمئن شوید که ژل رویال را در شرایط استاندارد و مناسب، به دست شما می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *