گیاه گوارانا یک نوع توت است که در برزیل رشد می کند و خواص فوق العاده ای دارد. این گیاه معمولا به عنوان مکمل غذایی محسوب می شود و حتی در مکمل های غذایی ورزشکاران نیز به کار می رود.

جالب است بدانید که میوه گوارانا ظاهری مانند چشم انسان دارد و در نگاه اول شاید برایتان عجیب باشد، اما با دانستن خواص این گیاه فوق العاده و شناخت بیشتر آن قطعا نظرتان نسبت به گوارانا عوض خواهد شد و بهتر می توانید با آن ارتباط برقرار کنید! در این نوشته با خواص گیاه گوارانا بیشتر آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

گیاه گوارانا در ایران

 

گوارانا چیست؟

گوارانا میوه گیاهی است که در امتداد جنگل های آمازون و در کشور برزیل رشد می کند و این گیاه معمولا در خود برزیل، به منظور تهیه شربت های انرژی زا به کار می رود. جالب است بدانید که گوارانا خواص بسیار زیادی دارد که یکی از این خواص که مهمترین آنها نیز هست، مربوط به خاصیت انرژی زا بودن و محرک بودن گوارانا است. این گیاه میوه ای قرمز رنگ دارد که وقتی باز می شود مانند چشم انسان است و ظاهری عجیب به خود می گیرد.

نکته جالب اینجاست که دلیل انرژی زا بودن گوارانا این است که این گیاه دارای کافئین است و کافئین موجود در این گیاه باعث از بین رفتن خستگی و تحریک و افزایش انرژی خواهد شد که به همین خاطر این گیاه در بین ورزشکاران بسیار محبوب است.

بیشتر بخوانید:  افزایش قد کودکان در طب سنتی با استفاده از جینسینگ هندی

 

طریقه مصرف گیاه گوارانا چگونه است؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، گیاه گوارانا به منظور افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین خاطر این گیاه بیشتر در تهیه نوشیدنی های انرژی زا مورد استفاده است. همچنین باید بدانید که گیاه گوارانا به صورت پودرهای مکمل غذایی نیز استفاده می شود و ورزشکاران زیادی از آن برای افزایش انرژی و رفع خستگی خودشان استفاده می کنند.

 

خواص گیاه گوارانا

 

خواص گیاه گوارانا چیست؟

گیاه گوارانا علاوه بر رفع خستگی و انرژی زا بودن، دارای خواص دیگری نیز هست که دانستن آنها کمک می کند این گیاه فوق العاده را بهتر استفاده کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید. در ادامه با هم به بررسی خواص گیاه گوارانا می پردازیم تا با این گیاه شگفت انگیز و عجیب بیشتر آشنا شوید.

 

۱- منبع غنی آنتی اکسیدان:

شاید بتوانیم بگوییم که گیاه گوارانا از نظر داشتن آنتی اکسیدان، چیزی شبیه به چای سبز است و خواص این ماده را در خود دارد. شاید بپرسید آنتی اکسیدان به چه دردی می خورد؟ در بدن ما رادیکال های آزاد وجود دارند که این رادیکال ها می توانند مولکول های مضری را با خود حمل کنند.

این مولکول ها تاثیر زیادی در پیری زودرس، مشکلات قلبی و انواع سرطان و بیماری های مختلف دیگر دارند و وجود آنتی اکسیدان می تواند کمک کند که این مولکول های مضر از بین رفته و از چنین بیماری ها و مشکلاتی جلوگیری شود.

 

۲- کاهش خستگی:

شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید گوارانا حدودا ۴ تا ۶ برابر دانه های قهوه دارای کافئین است و این مقدار کافئین باعث شده که این گیاه در ساخت نوشیدنی های انرژی زا بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. گوارانا می تواند با کاهش خستگی شما و افزایش تمرکز کمک کند که راحت تر بتوانید کارهای خودتان را انجام دهید و مخصوصا پس از تمرینات ورزشی سنگین، این گیاه می تواند حسابی حالتان را بهتر کند و انرژی از دست رفته را به بدن شما بازگرداند.

بیشتر بخوانید:  آشواگاندا و رژیم کتوژنیک

 

۳- تقویت حافظه:

آزمایشی روی افراد مختلف انجام شد تا بررسی شود که آیا مصرف گیاه گوارانا می تواند در کارآیی بهتر و یادگیری و حافظه آنها موثر باشد یا خیر. جالب است بدانید که در پایان این آزمایش ثابت شد که افرادی که از گوارانا استفاده کرده بودند، توانستند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند و توجه بیشتری به کارهایی محول شده داشتند که این موضوع می تواند تایید کننده اثرات تقویتی گوارانا باشد.

 

۴- کمک به لاغری:

همانطور که گفتیم گوارانا یک منبع فوق العاده کافئین است و این موضوع باعث می شود که مصرف این گیاه باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن شود. در این حالت وقتی شما تحرکی انجام می دهید بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و همین موضوع به افزایش چربی سوزی کمک زیادی خواهد کرد.

همچنین باید بدانید که طی آزمایشی تشخیص داده شد که این گیاه می تواند سلول های تولید چربی در بدن را سرکوب کند که این موضوع باعث کاهش تولید چربی در بدن می شود و در نتیجه به لاغری می انجامد.

 

۵- کاهش استرس:

استرس یکی از واکنش های طبیعی بدن به اتفاقات مختلف است که می تواند باعث بیماری ها و مشکلات زیادی در بدن ما شود. به همین خاطر باید سعی کنیم که استرس خودمان را کنترل کرده و کمتر دچار استرس شدید شویم.

چای گوارانا یکی از بهترین موادی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کند. این ماده با تحریک هورمون کورتیزول می تواند باعث ترشح بیشتر این ماده شود و استرس را در بدن کنترل کرده و برطرف کند.

بیشتر بخوانید:  چای ماچا چیست و چه خواصی دارد؟

 

طبع گیاه گوارانا

 

گیاه گوارانا در ایران را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید بهترین گوارانا را مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید، توصیه ما این است که حتما از فروشگاه مناسبی اقدام به خرید این محصول کنید تا از کیفیت و مزه آن رضایت بیشتری داشته باشید.

 

خرید گیاه گوارانا از فروشگاه با ما سالمین

اگر قصد خرید این گیاه را دارید و می خواهید این محصول را از فروشگاهی مطمئن خریداری کنید، همین حالا به فروشگاه با ما سالمین سر بزنید و بهترین و تازه ترین گیاه گوارانا را از فروشگاه با ما سالمین تهیه کنید. محصولات موجود در فروشگاه با ما سالمین، کاملا سالم و تازه هستند و می توانید با خیال راحت آن را استفاده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

بعد از سفارش این گیاه از فروشگاه با ما سالمین، بسته موردنظر برای ارسال آماده می شود و با استفاده از پست سفارشی، خیلی سریع به دست شما می رسد. اگر می خواهید از خواص گیاه گوارانا بهره مند شوید، همین حالا برای این محصول از فروشگاه با ما سالمین اقدام کنید.

برای خرید گوارانا از فروشگاه با ما سالمین، روی این لینک کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *